2015. március 7.

#34. Kritika - Firerose - Miracle in the night

Firerose - Miracle in the night
A cikkek:

Mindig is imádtam a Firerose-t - neeem, kicsit sem leszek elfogult -, így kérlek ne haragudjatok, ha nem tudok ettől eltekinteni a kritika megírása során. Tehát, a cikkek. Igencsak érdekes, és a bloggervilág számára hasznos témákat érintenek - rengeteg olyan dologgal találkoztam szembe az olvasásuk közben, amit én is nap, mint nap megtapasztalok itt, a Bloggeren. A cikkek nemcsak hasznosak, különlegesen őszinték és szókimondóak is. Ez a jelenség - mármint az őszinteség - igen ritka mostanában a hasonló jellegű blogok körében, ezért is tartom az oldalt annyira nagyra. A cikkek kivitelezése, felépítése igényes és átlátható, ezzel is pozitív irányba húzva a róluk alkotott benyomásomat. Nagyon is tetszik, hogy mindig olyan témakörökben írtok, ami különleges, figyelemfelkeltő lehet bármelyik blogger vagy bloggerina számára, hiszen ilyesmi problémákkal mindannyian összefutunk - a cikkekben összefoglalt tanácsok pedig méginkább hasznossá teszik az egyes bejegyzéseket. Sokból közülük én is tanultam egyet s mást a blogolás terén, amiért - azt hiszem minden más olvasó nevében is mondhatom - nem lehetek eléggé hálás.

10/10

Helyesírás:

Igen, azt hiszem, itt sem fogok több negatívumot felsorolni, mint az eddigiekben. A cikkekben nemcsak a témaválasztás fogott meg, hanem az írás módja és a rendkívüli helyesírás is. Nagyon ritkán találkozom olyan egybefüggő szövegekkel, amelyekben egyetlen hiba sem fordul meg - azonban itt van erre egy ékes példa. Minden alapvető helyesírási szabály érvényesül a szövegben, a mondatvégi és egyéb írásjelek rendben vannak, csak úgy, ahogy a kötőszók és az igekötők is. Persze előfordul egy vagy talán kettő vesszőhiba és szóismétlés, de azt hiszem, ezek véletlen jellegűek, így szintén nem mondhatok mást:

5/5

Írásmód és íráskép:

A cikkek szövegének megfogalmazása csak még egy lapát a pozitívumok képzeletbeli kupacára. Nagyon szép a fogalmazásmód, amivel a cikkek íródtak - a mondatok nyelvezete mindenki számára érthető, ráadásul választékos; egy-két túl hosszúra sikeredett soron kívül egy lecsonkított vagy esetlegesen túlcifrázott mondattal sem találkoztam, emiatt a szöveg átlátható. Ezzel át is tértem az írásképre, ahol a tagolással ugyanúgy nem volt gond, ahogy a letisztultsággal sem. Összességében a cikkek megfogalmazása, témája, kinézete mind-mind közvetlenül szólítja meg az olvasót - aki szinte biztos, hogy jó tapasztalatokkal, tanácsokkal együtt távozik az oldalról.

10/10

Összesen: 25/25

Ui.: Sajnálom, ha a szokásosnál rövidebb lett a kritika, azonban nem tudtam volna önmagam megismétlése nélkül többet írni, hiszen alig találkoztam egy-két aprócska hibával. Remélem, azért így sem volt haszontalan! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése