2015. március 7.

#33. Kritika ~ Ádám keresi Évát

Jó hétvégét minden kedves olvasónak!
Egy kritikát hoztam ma Cat BR-nek, az Ádám keresi Évát című blogjához.
Aláfestő zene...:
Little Mix - Wings



Első benyomás:
A cím engem valószínűleg örökkön-örökké arra a Zanzibár dalra fog emlékeztetni, aminek ugyanez a címe, valószínűleg ezért is. De ezen kívül tetszik, hogy magyar, és nincs semmi bajom vele, nehogy azt hidd, sőt tetszik is. Erre nem is fektetnék nagy hangsúlyt. Tetszik, és kész. 
A design egyszerűen mesés, látom Adalia White munkája, aki szerkesztőtársam, így azt nem kritizálnám. Nem tudnék rá rosszat mondani, szóval...egyszerűen gyönyörű! 
Azért egy valamit megemlítenék. A fejlécen található címen az 'Évát' szó nem látszik. vagy lehet, hogy ez csak az én szar gépem hibája. Ha az, akkor meg se szólaltam...
5/5

Kinézet:
-

Design:/Modulok:
Nézem a moduljaidat, és érzem, hogy hiányzik valami. És most rájöttem! A CHAT. Most nem fogok egy kisregényt írni arról, hogy miért fontos, hogy az legyen, de annyit azért mondok, azért hogy az olvasó fel tudja venni az íróval a kapcsolatot. Ha elkészült a kritikád, azt hol fogom jelezni? Nem szeretem ezt megjegyzésben közölni, mert akkor sokkal nehezebb hozzájutnod mobilról, ha meg van chat, akkor csak rákattintasz a nevemre, és már olvashatod is. 
De nem csak ez hiányzik, hanem az egész sáv üres. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy tegyél bele mindenféle hülyeségeket, hanem csak azt, hogy tegyél ki több HTML kódot vagy bármit. Adalia nagyon gyönyörű munkát végzett, de a modulokat neked kell összegyűjteni és színesíteni.
Továbbá engem nagyon zavar a zenelejátszó ott fölül. Nem a zenelejátszóval van bajom, sőt én szeretem ha van, szívesen meghallgatom, maximum ha nem tetszik, kikapcsolom. De az, hogy ilyen csúnya, egyszínű, nagyon rontja az összehatást. Rakj be inkább Grooveshark-kal, az sokkal szebb, és nem is azt látja meg az ember először, ha felmegy a blogra. (x) az x-re kattintva találsz egy útmutatót, hogy hogyan tudod megcsinálni. 
De szerencsére azok a modulok, amikre főként szükséged van, kint vannak.
5/3

Fülszöveg:
Tetszik ahogy kezdted, egy igével a Bibliából. És ahogy folytatod se kispályás! Megtartod ugyanazt a régi nyelvezetet, de mégis úgy, hogy meglehessen érteni. Bár a felénél gondolom beleuntál ebbe, és rendesen kezdtél el írni, a mai nyelvezettel, de aztán megint visszaváltottál a régies nyelvezethez. Amit nem egészen értek, na de mindegy.... 
Őszintén? Egy kicsit felcsigázott, egy kicsit nem. Ennek talán az az oka, hogy a fele szöveget nem értem. Oké, ez egy kicsit túlzás, de van néhány szó, amiről halványlila gőzöm sincs, hogy mit akar jelenteni. pl. retúr jegy (???)   De amúgy jó! Már régebben is el akartam kezdeni, de nem jutott rá időm. Mindegy, most az a lényeg, hogy elolvasom! 
5/4

Prológus:
Ez azért fontos, hogy az olvasó ne rögtön belecsöppenjen a történetbe, hanem megtudjon előzményeket, és leírd, hogy mi volt azelőtt, mielőtt megváltoztak a dolgok. Mert minden blog arról szól, hogy valami megváltozik az eddigiekhez képest...

Történet:
Ez talán még a kinézethez tartozna, de ahogy olvastam az első fejezetet, észrevettem, hogy a fejezet közepén átváltottál más betűtípusra. Nem tudom, hogy szándékosan, vagy csak véletlenül, de gondoltam szólok...
Azoknak mondom, aki még nem olvasta a blogot:
A történet egy lányról szól, aki nem mellesleg nekem nagyon szimpatikus, pedig olyan szereplőt ritkán találni. Roxanne az a tipikus "mindenkinek visszaszól valami frappánsat" lány, de egyik alkalommal a gimibe egy vak srác jön, akivel rögtön össze is akad a bajszuk, de lehet, hogy a fiúnak pont ez jön be? Viszont egy másik alak is elkezd érdeklődni a lány iránt, de ez a srác Roxanne ellenségének a volt fiúja... Meglehet, hogy ez az egész randi dolog csak beugratás? Mintha egy normális gimis történetbe csöppentünk volna, ami nem mellesleg a kiegészítés nélkül is eszméletlen és nem mindennapi lett volna, de így, hogy beletetted, egy csúcsszuper, magávalragadó történet kerekedett ki! Ez a "kis" kiegészítés pedig nem más, mint a fantasy szál, ami nagyon tetszik. A gimis háttér mögött rejtőzik egy világ, ami néhol még homályos, de így jó. Ebben a dimenzióban "visszautazunk" az időben egészen a teremtés történetig, Ádámhoz és Évához. A valóságban Ádámnak meg kell találnia Évát, hogy beteljesedjen végre a prófécia, és az ördögi körforgás véget érjen. 
Nagyszerű, ahogy párosítottad a szereplőket a "teremtés dimenzióban" hadd hívjam így, a nagy részletezés, hogy mi is az, hosszú lenne :D és a valóságban. A kéz főszereplőre rá lehetett jönni, hogy ki "kit alakít", és Lilith-re is a leírás alapján elég gyorsan rájöttem, de Lucifer szerepére nem tudtam kit beazonosítani, bár van egy kis sejtésem. Esetleg Noah? 
Sokszor úgy éreztem, hogy tapasztalatból írsz. Ezt először a táncos résznél vettem észre, bár nem tudom, hogy tényleg táncolsz/táncoltál de amit írtál róla, az egyszerűen mesés. Azt, ahogy az egész jelenséget leírtad, a pörgéseket, a forgásokat, az érzéseket, amik Roxanne-ban vannak olyankor. Öröm volt olvasni. Másszor pedig akkor, amikor a fiúról beszél, akit elütött egy autó, a volt szerelmét, akit még mindig szeret. Az egész részt fájdalom járta át, szó szerint éreztem a sajgó szívét a lánynak, amikor előveszi a fényképet, és felidézi az emlékeket. Jó pár könnycseppet előcsalogattál azzal a résszel. Bocsi, ha mégsem tapasztalat, de nagyon jól leírtad. 
Néha nem teljesen világos a dimenziók váltakozása, például ezt az anyukánál éreztem, amikor elment, majd reggel ott volt. 
De amúgy nagyon tetszik! 
És még egyet tudok hozzáfűzni...
FOLYTASD MÁÁÁÁÁÁÁÁR!!!!! 
5/5***

Helyesírás:
Nem voltak vele gondok, de azért egyet még kiemelnék. A helyes vesszőhasználatot. Ezzel azért van egy kis baj, de ne aggódj, nem egy nagy ördöngősség, nem tudom hanyadikos vagy, de olvasd el mégegyszer a 8.-os nyelvtankönyv erre utaló fejezetét. (Ha fiatalabb vagy, kérdezd meg a nyelvtan tanárt, szívesen elmagyarázza. Ha meg nem, akkor majd én :D) 
Oké, akkor itt elmondom...
Vesszőt akkor teszünk ki, ha egy új tagmondat következik. Tudom, a hülye nyelvtan tanár még másodikosan a fejedbe verte, hogy 'és' előtt nincs vessző. A lószart nincs. Akkor nincs, ha felsorolás van.
Harry elment a boltba tejet, citromot, kenyeret     és virslit venni.
Nincs vessző.
Viszont ha...
Harry elment a boltba, és vett kenyeret, citromot és virslit.
Az első 'és' előtt VAN vessző.
Tudod miért?
Mert már KÉT alany-állítmány szerkezet van. Egy normális és egy rejtett alanyos.
Harry-elment, (Harry)-vett
Remélem érthetően magyaráztam, mert csak az 'és'-eknél volt amőgy hiba.
5/4

Összpontszám: 25/21

Bocsáss meg, ha valamivel megbántottalak, nem állt szándékomban.
Amúgy bekerültél az "Akikhez érdemes benézni" menüpontunkba :)
És nyertél egy újabb feliratkozót!

C'mon, c'mon! Írjad tovább!!!!!!! <3





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése