2016. január 24.

#73. Kritika - Sam's blog

Sziasztok!
Mivel az ágyat nyomom, így egy újabb kritikát hoztam, méghozzá Samantha Gray-nek, aki a Sam's blog c. blog lelkes írója. 

Aláfestő zene:




Első benyomás:
Akkor itt lelőném nektek a poént, miszerint ez nem egy történetes blog. Az elején egy kicsit vonakodtam megírni a kritikát, bevallom, hiszen ha nem a történetről, akkor miről írjak itt? Majd csak megoldom valahogy! 
Először is kezdeném a címmel. Bocsi, de nem túl eredeti. Bár mit tudnál adni egy mindenes blognak? Nem tudod pontosan egy kategóriába betenni, hiszen mindent találhatunk itt. Könyvkritikákat, értékeléseket, sorozat ajánlókat, az idei könyvkihívás pontjait. Így egy kis idő után rájöttem, hogy ez jó így. Ráadásul a neved is tetszik, szóval segáz. Sokszor olvashatunk könyvekben emberekről, akik valami ilyesmit vezetnek, végülis a név választással ezesetben semmi gond. Ha történetes blog lenne, akkor durván belekötnék, de így, no problem.  Eredetinek még mindig nem eredeti, de elfogadható. :) 
5/5

Fejléc:
Most jön az áradozás része. Lylával is kibeszéltük a fejlécedet (bocsi), és meg kell mondani, nem csak nekem nyerte el nagyon a tetszésemet, hanem neki is. Egyszerűen gyönyörű. Bár a Kawaii Blog Designról van, így nem vagyok meglepődve az eredményen, de akkor is. Elképesztő lett. Nekem személy szerint nagyon tetszik, minden a helyén van, nincs túlzsúfolva, mégis mindent megjelenít, amit egy ilyen személyes blognál kell. 
Erre használják az egyszerű, de nagyszerű kifejezést azt hiszem. 
A betűtípus nagyon jó, a cím elhelyezése is megfogott. És ezt a zöld és szürke párosítást se sokszor látjuk. 
Egyszóval: fan-tasz-ti-kus. 
Bocsi, többet nem tudok róla mondani. 
5/5*

Design:
Nem akarlak megbántani, de amikor megláttam a blogot azt hittem gyönyörű a teljes kinézet, erre lentebb mentem, és a szám önkéntelenül is fanyarra húzódott.
Még az az egyszerű háttér is illik oda, bár jobban szeretem a teljesen egyszínűt, de az a fehér. Már bocsi, de borzalmas. Az a szövegdoboz szarrá használt, minden második blogon ez van, ahogy a menü is, csak mindenhol más színben virít. Tudjuk, hogy Crystal eszméletlen ügyes, de azért van még egy pár ilyen kaliberű oldal meg szerkesztő, onnan is nézhettél volna dobozokat, amiket nem találsz meg minden második blogon. Ráadásul összecsúsznak a sorok, és nem tudtam hirtelen eldönteni, ki is csinálta a fejlécet.
A Hamarosan dobozka tetszik, jó, hogy kiírod, mi várható, csak ez is egybecsúszik, és ez a szövegdoboz... borzalmas.
A Milyen bejegyzést hozzak a közeljövőben? szavazás szerintem teljesen felesleges, azt hozol, amit akarsz, a te blogod. Irányítsd úgy, ahogy akarod! Hozz olyan bejegyzést, amilyet akarsz!
A többi szerintem már jó. Esetleg még a kurzorról mondanék valamit. Hát.. Szerintem ez is felesleges, ahogy a szavazás is. lehet, hogy jobbnak néz ki, de szerintem ez talán csak a fanoldalaknak áll jól, ott tök menő, de itt nemtudom, annyira nem segít, inkább rontja a helyzetet.
Tipp: Írj az oldalunknak design ügyében, de a fejlécet le ne merd cserélni (különben megtalállak és darabokra szaggatlak :D ) De egy design ráférne a blogra. És szabadulj meg azoktól a szövegdobozoktól! :D
5/2

Bejegyzések - kinézet:
Igen, erre is ráférne egy alapos igazítás. Nem tudom, de csak nekem megy egy kicsit az agyamra a sok szín váltogatás? Az oké, hogy a könyvkritikáknál a kategóriákat (Író; Cím; Eredeti cím stb) azokat más színnel írod, mint fekete, de a többi hadd maradjon az alap! Hidd el, kevésbé lenne papagájos az egész. Továbbá én jobban preferálom, ha félkövér, minthogy dőlt, nem tudom, miért, egyszerűen az nekem jobban bejön. És amikor írod, a legszebb, ha sorkizártra van állítva. Faltól falig húzódik. Tudom, alsóban én is rühelltem azt csinálni, pedig a tanár néni mindig azt mondta, hogy írjam végig, egyszerűen nem volt szívem. De ha egyszerűen szebb! Most már tudom, hogy igaza volt.
Az ajánlóknál pedig szebb, hidd el, ha nem szakítod meg a sorokat, hanem csak beékeled a sorok közé. Ebből adódik, hogy akkor ekkora nagynak sem kell lennie.
Továbbá észrevettem, hogy a könyvajánlóknál a betűk nagyra vannak állítva, míg a többinél normálra, ezt miért? Szerintem az is normálisan lehet normál.
5/2

Bejegyzések - tartalom:
Nem olvastam végig az összeset, csak belenéztem néhányba.
Őszintén? A Galéria oldal teljesen felesleges, legalábbis így, hogy mindenféle édességekről teszel fel képet, meg olyanokról, amiket a Google-on megtalálunk, nem kell hozzá a te blogod. Viszont a Galeria oldal abból a szempontból jó lenne, ha mondjuk magadról teszel fel képeket, vagy éppen voltál koncerten, és akkor fotóztál, esetleg kaptál egy könyvet karácsonyra, aminek nagyon örültél, és lefotóztad az öledben. Én legalábbis egy ilyen blog Galériájának ezt tudom elképzelni.
A Filmajánlók rendben vannak, bár szerintem lehetnének hosszabbak is, mármint az a rész, ahol kifejted a véleményed. Ugyanez a Sorozat- és Könyvajánlónál is. Kicsit keveslem a saját véleményedet.
Az különösen tetszik, hogy kifejted a véleményedet néhány témáról, sőt jóféle témákról. (Jóféle, Barby pls... ) Ráadásul jól érvelsz. Bár ebből is lehetne több, bár most magamból indulok ki, ha nekem ilyen blogom lenne, mit tennék fel rá. Én személy szerint írtam volna egyet Louis apaságáról, mert nagy Directioner vagyok, meg ilyesmikről. Bár nem tudom, te miért rajongsz, de arról is nyugodtan feltehetnél ilyeneket. Én kíváncsi lennék rá, az biztos.
Esetleg, ha már van mindenféle ajánló, akkor zenéket is kitehetnél, mint Zeneajánló. Persze, ebben az esetben (megint magamból kiindulva) ne minden szám a One Directionről szóljon, azt az emberek egy idő után unnák.
5/4

Összpontszám: 18/25, azért ezzel lehet mit kezdeni :)

Összességében:
Tetszik a blogod, komolyan, látok benne kreativitást, csak egy kicsit ki kell kupálni, amiben ha szeretnéd, tudok segíteni. Csak keress meg Facebookon. Persze, ha szeretnéd, nem akarom ráderőltetni magam.

Bocsi, kicsit kómás vagyok még, szóval ha találsz valami nyelvtanilag helytelen mondatot, akkor azt ahhoz oszd be :D

Remélem nem bántottalak meg ezzel a kritikával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése