2015. május 10.

#46. Kritika - Mad


Aloha mindenkinek!
Ezúttal egy kritikát hoztam, egy profinak nevezhető blogról, amit a legnagyobb lelkesedéssel ajánlok minden kedves blogger számára.
Drága Vanessa, te pedig fogadd bocsánatkérésem, amiért ennyi ideig tartott megírni a kritikád, és megvárakoztattalak. Valamint a gratulációm is a tiéd, hiszen kevés olyan blog van, amit magam is rendszeresen olvasom - a tiéddel együtt összesen 3 - szóval gondolom érted mennyire tetszik amit csinálsz! Na de nem húzom tovább a szót, nézzük az értékelésed!


http://madfanfictionbyvanessa.blogspot.hu/


Kinézet:
Meg kell hogy mondjam, szép munka, azonban a színekért már nem rajongok ennyire. Már egyszer belekezdtem a kritikádba, akkor a régi designed volt, így most olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy össze tudom hasonlítani a kettőt. Nem szívesen mondom, hogy az előző jobban tetszett, mert a mostani fejléced számomra sokkal hangulatosabb, azonban a régi dizid már csak a színvilága miatt is szebb volt. Valószínűleg ez csak egy egyéni szoc.probléma, hiszen a barna sosem tartozott a kedvenc színeim közé, mindenesetre nekem nem nyerte el a tetszésemet.
A színektől eltekintve viszont teljesen odavagyok a fejlécedért. A két szereplő megfelelően kivágva, valamint szépen el lettek dolgozva a vonalak. A Zayn teste körül lévő sötétebb barna foltokért pedig egyszerűen odavagyok, ennél jobban meg sem lehetett volna csinálni. A két szereplő tökéletesen elég rá, és mivel olvastam a blogod, tudom, hogy a lány a főszereplő, és van egy olyan érzésem, hogy Selena fejének nagyobbságával ezt akartad kifejezni, azonban ez nem mindenesetben jó. Legalábbis nekem így az egész furcsán hat, első ránézésre, de minél többet nézem, annál jobban kezdek megbékélni vele, így ezt nem számítanám be negatívumnak.
Alapjáraton véve az egész fejléc pofonegyszerű, a két emberen kívül nagyon más nem is található rajta, viszont én azt mondom, ez pont így van jól. Tudom, fentebb azt mondtam, nem szívelem ezt a barna színt, azonban a fejléchez illik, olyan érzést kelt bennem, mintha egy régi papírt, fényképet néznék, amit az idő múlása barnává koptatott.
Megint felhozom a szín témát, bár már biztosan eleged van belőle. A fejléchez, mint mondtam illik ez a szín, de most rájöttem, hogy igazából nekem az a bajom, hogy túl barna, ráadásul még számomra az a csúnya barna.
Őszintén szólva sosem voltam a kódos designek híve, és sokkal jobban örülök, ha valaki egyszerű, nem kódos design készítését kéri tőlem – nem csak azért, mert könnyebb elkészíteni, márpedig így van, hanem nekem jobban is tetszenek. A régi designed is kódos volt, ha jól emlékszem, azonban az egy másik fajta volt, vagy nem is tudom, hogy mondjam. Mindegy is, a lényeg, hogy a te designed az, amelyiket az összes kódos design közül a legkevésbé szeretem. Sajnálom, de így van. Számomra a két modulsáv felesleges, és csúnya, valamint a közöttük lévő rész, ahova nyilvánvalóan a fejezetek kerülnek ez által sokkal kisebb. Tehát a kinézetnek ehhez a részéhez nem fűznék hozzá többet, és nagyon mást nem is tudnék.
A menüpontokban minden megtalálható, amire szükség lehet, ahogy látom. A szereplők oldalon csalódottan vettem észre hogy nem rendezett képek vannak – igen, ez is egy mániám, szeretem, ha a képek egymáshoz vannak igazítva. Ez már persze csak apróság kérdése, az olvasó nem ezekért fog az oldaladról eltávozni, viszont ha olyan ember vagy, aki szereti, ha minden a helyén van, én csinálnék, vagy rendelnék valakitől. Az oldalunkon is meg tudod tenni, ahol sok szorgos boggerina áll rendelkezésedre, köztük én is.
A trailered pedig – sajnálom – borzasztóan unalmas volt. Mint a szereplők, ez is csak részletkérdés, sokan meg sem nézik, és ha nem kritikaíróként tévedtem volna, az oldaladra valószínűleg én sem nézem meg, mert nem szokásom, de azért mégiscsak jó, ha az embernek van egy jó, ütős könyv előzetese. A gifes trailereket alapjáraton nem szeretem, és egyszerre ki lehet szúrni, ha valami ilyen. Mostanában egyre több blogger kezdett videós trailereket gyártani – megint egy kis ingyen reklám: én is videókkal dolgozom – szóval, ha esetleg érdekelne, én szívvel ajánlom, hogy rendelj egyet. Neked igazából nem kerül semmibe, csak egy köszönetbe, és mégiscsak jobb érzéssel fog eltölteni, szerintem.
A kinézetről ennyit szerettem volna, összegezve, én nem mondom, hogy változtass bármin is, egyszerűen csak nem az én ízlésemhez lett alakítva a dolog. Vagyis, de, mégis változtatnék valamin, például rendezett képeket rendelnék valamint egy trailert – a helyedben.
J
5/3,5

Történet:
Amit hiányoltam, az a fülszöveg. Ez pedig nagyon fontos, ezért is írom neked most pirossal, nehogy emiatt kattintsanak a piros x-re az emberek. Szinte mindenki fülszöveg elolvasása után kezd bele egy történetbe, vagy pedig egy prológus elolvasása után. Igaz, a te esetedben van prológus, és nem is olyan hosszú, azonban az emberek egyre lustábbak, így sokkal szívesebben olvasnak egy pár soros, mégis ütős szöveget, mielőtt belekezdenének. A te történeted érdekes, már a prológus is magával ragad, viszont tényleg, a modulsávba – ha már kettő is van – írnod kéne egyet.
A cselekmény érdekesnek ígérkezik, azonban még nem bontakozott ki eléggé ahhoz, hogy ezt biztosra mondjam. Nem fogok hazudni, néhol kicsit sablonos, de mostanában ez már tényleg elkerülhetetlen, hiszen annyi könyv, blog, és film van, hogy egy-egy jelenet akarva vagy akaratlanul is hasonlítani fog valamihez. Én személy szerint nem igazán olvastam még ehhez hasonlót – és hatalmas pluszt adott hozzá a fogalmazásod – szóval élvezettel faltam a sorokat. Az eddig történetek alapján izgalmas a történet, és van egy olyan sejtésem, hogy rengeteg fordulat lesz még benne. Nehéz témát választottál, legalábbis ezekről a dolgokról nehéz írni, és sejtésem szerint egy kis tapasztalat, vagy hatalmas átélés is kell a dolgokhoz, hiszen anélkül csak üres szavak lennének.
A szereplők egyediek és szépen kidolgozottak. Nekem mindigis nehéz, hogy azonosulni tudjak egy főszereplővel – lehet a vacak fogalmazások miatt nem sikerült eddigi pályafutásom során – de itt annyira részletesen írtál le mindent, hogy az esett volna nehezemre, hogy elszakadjak tőle. Az alkotott karakterek szerethetőek, s mint írtam egyediek. Mindegyikőjüknek van egy jellegzetessége, ami mássá teszi őket, mint a többit, és ezt nagyon nehéz elérni. Mivel jómagam is írok hobbiszinten – jóllehet már vagy hét hónapja egy sort sem sikerült összehoznom – tudom, hogy nem könnyű élővé varázsolni őket, hogy miközben olvassa valaki, úgy érezze egy valós személlyel áll szemben. Sokan a drámai túlzásokba esnek – csak hogy megjelent könyvet hozzak fel például, ami számomra elrettentő példa: Szerelmem egy angyal, s annak további két kötete – amivel antipatikussá teszik a szereplőket, valamint sokan két oldalas monológokat sűrítenek a történetbe, mintha egy ember képes lenne ennyit beszélni – ez most csak egy példa volt. Arra akartam célozni, hogy a karaktereid emberszerűek, a maguk hibáival. És igen, ez a másik, ami rettentően tetszik. Mindegyikőjükben van valami hiba – bár nem mindegyikőjüknél említetted meg őket – és ez teszi őket még emberibbé. Egyszóval a lehető legjobb úton haladsz, és nagyon remélem, hogy nem csak egy futó hobbi számodra az írás, mivel van hozzá tehetséged, méghozzá nagyon sok.
Részletesebben még nem tértem ki a témára, pedig ez, amit mindenképp szeretnék megemlíteni: fantasztikusan írsz! Kerek mondatokat alkotsz, választékosan használod a szavakat, ami arra utal, hogy bő szókinccsel rendelkezel. Pár sorral feljebb említettem, hogy van tehetséged az íráshoz, és ahogy látom, ezt ki is használod. Majdnem minden kritikámban elmondom, hogy mennyire szeretem a hosszú leírásokat, a kerek, gyönyörűen alkotott mondatokat és itt ebből nem volt hiány. Komolyan, jobb, mint pár manapság kiadott könyv. A betűkbe, szavakba életet lehelsz, és akaratlanul is belecsöppenünk a szereplők világába, érezzük, amit éreznek. Fantasztikus! Valójában van egy-két mondat, ami elég érdekesen lett megfogalmazva, de ez mindenkivel megesik, valamint az értelméből sem veszít, szóval teljesen lényegtelen.
Helyesírási hibát nem találtam, őszintén nem is kerestem, de mentségemre szóljon, hogy annyira belemerültem a történetbe, hogy egy sem tűnt fel.
A lehető legjobb úton haladsz, személyemben nyertél plusz egy olvasót, és remélem, mihamarabb hozod a következő rész!
5/5*

1 megjegyzés:

  1. Kedves Serena!

    Hosszú percek óta ülök a gépem előtt és gondolkozok azon, hogy mit is írhatnék. Talán egy kicsit (sokkal) kritikusabb vagyok magammal szemben, mint kéne. Sosem vagyok elégedett azzal, amit csinálok. Hihetetlen érzés volt elolvasni, hogy mit gondolsz a történetről. Igazán hálás vagyok.
    Megfogadom a tanácsaidat -ami, a rendezett képeket, a trailert és a fülszöveget illeti- és meg is ragadom az alkalmat a rendelésre, persze úgy, ahogyan azt kell.

    Hatalmas köszönettel: Vanessa

    VálaszTörlés