Ismét itt vagyok, ezentúl rendesen is lehet rendelni tőlem. Elvállaltam egy kritikát a várólistáról (link), az itteni pontozást fogom felhasználni a későbbiekben is. Remélem tudok segíteni a véleményemmel!
A fejléc |
Kinézet:
Bár a blog design-ja nem a te munkád, de azért véleményezem. A fejléc eléggé üres, a háttérben szinte semmi nincs, csupán virágok, csillagok, meg egy-két kriksz-kraksz. Még felfedezni egy feliratot, ami belelóg a fiú kezébe, az egyáltalán nem illik oda. A két karakter nagyon elüt a rózsaszíntől, látszik rajtuk a textúra, meg a lány karja átlátszó, ráadásul az egész csaj össze van nyomva. Liam Hemsworth eléggé ismert, nem használnám fejlécre, rengeteg más, kevésbé híres fiú van, a blogon is találsz egy-kettőt. A radírozásba is belekötnék, lent teljesen látszik a vonal, és máshol is felfedezni maradékokat a teljes képből, azokat javítanám. A cím sem illik oda, a képen szinte semmi nem sárga (csak egy nagyon halvány árnyalatban), a feliraton sem ezt a színt alkalmaznám, főleg nem neonként. Amúgy az egész kép minősége is rossz, pixeles, meg nem a szereplők vannak rajta, ami elég nagy hiba.
A design egy fokkal jobb, de ott is vannak javítanivalók. A bejegyzés címének inkább lilás színe van, a linkek pedig elég kicsik, az árnyék által meg szinte olvashatatlanok lesznek. Amúgy az oldalon nagyjából ötféle rózsaszín található, mindenhol más árnyalatban, ezt egységesíteni kéne. Ha már ennyiszer felhasználod, a mostani fehér belső háttér helyett is azt alkalmazd. A sárga is több helyen felbukkan, ami nem illik oda, elvégre a a fejlécen csak a címnél van, ott is neon, ergo nem passzol. A színeket mindenképp harmonizálnám. A betűtípusok sem tetszenek, a bejegyzéscímeké furcsa, ahhoz valami szebbet használnék, a moduloké pedig túl egyszerű.
Ha már modulcímek, a modulsávhoz is lenne pár szavam. Négy szövegdoboz van, két különböző. Érdemes lenne egységesíteni. Amúgy tetszenek, bár az információk betűtípusa jelentősen kisebb, mint a tartalomé, azt javítanám, illetve zavaró, hogy elhalványul a cím, ha ráviszem az egeret. Az elrendezés többé-kevésbé jó, bár a látogatók számát a legaljára tenném, vagy egyszerűen kiszedném. A chat eléggé olvashatatlan, a fehéren nem látszik annyira a világosrózsaszín. Az oldalak tetszenek, a tartalmukba viszont van kifogásolni való. A prológus menüpontban csak egy link van, vagy kiszedném onnan, vagy az egész szöveget bemásolnám, nem érdemes külön oldalt nyitni. A fejezetek rendben van, bár én inkább betenném a blogarchívumot, és akkor nem is kell annyi menüpont (amúgy ide is mehetne a prológus linkje). A kapcsolatnak sem nyitottam volna újat, egyszerűen beleírtam volna az információkba az e-mail címet. A többi rendben van, bár nem pártolom a szereplők menüpontot, de erről bővebben a karaktereknél olvashatsz. Összességében eléggé összecsapottnak tűnik, végtelenül egyszerű, ami jelen esetben inkább negatív. Mindenképp ráfér egy design átalakítás.
10/3,5 - a fejléc nagyon lehúzta.
Ötlet:
Itt most írok a prológusról, meg a tartalomról, és az egész alapötletről. Kezdjük a másodikkal. A menüpont nem sok mindent árul el a történetről, ezáltal a tartalom elnevezést nem tartom megfelelőnek. Ha valaki feltéved az oldalra, azt fogja elolvasni, hogy tudja, mire számítson, de csak azt találja ott, hogy - szerinted - nem átlagos történet, meg át fogja érezni. Van utalás arra, hogy lesz szerelem benne, meg sulis sztori, de ez elég kevés ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődés. Érdemes lenne javítani, vagy egy fülszöveget írni, mert ez így kevés, én nem biztos, hogy beleolvasnék, ha nem írnék róla kritikát.
Ezután jön a prológus, amit őszintén szólva kicsit unalmasnak találtam. Emellett a főszereplő bemutatkozik, ami egy ilyen előszóba nem illik, ha csak nem szól a főzsereplő közvetlenül az olvasóhoz, de ilyen nem volt benne. Valahogy máshogy is beleírhatod a nevét, például a következő fejezetben. Amúgy több szürreális dolgot is felfedeztem benne, a helyedben utánajárnék egy-két dolognak. Ott van Christen, aki még alapjában véve létezhet, szerintem mindenki találkozott olyan emberrel, aki mindig a középpontban akar lenni, és elvárja, hogy szeressék, meg menőnek képzeli magát. Viszont olyan, aki népszerű, okos, ráadásul még a tanárokat is tudja befolyásolni - nem, olyan nincs! Egy diák nem hathat a tanárokra, hogy azok valakivel kivételezzenek, mást meg utáljanak. A másik, hogy nem derül ki, hol játszódik a történet, de a nevek is elég érdekesek. Van egy-két angol, de pl. az Aurora, Fernando és Alfonso nem az. Ezután jön Elliot Baker, aki - valószínüleg külföldön - magyar és történelem szakos, huszonkét éves tanár. Ez nem valószínű, ellenben lehetetlen! Először is huszonkét éves tanár, aki ráasául két dolgot tanít, nincs! A másik meg az, hogy magyar szakos? Elképzelhető, hogy olyan iskola, ahol tanítanak azt is, de nagyon ritka, ráadásul egy fiatal, angol származású férfi hogy tanulja meg úgy, hogy utána taníthasson? Sehogy. Emellett van egy kétévnyi ugrás. Közben nem vettek fel új tanárt, hanem a többi tanította felváltva a két tantárgyat? Mi? Meg a történelem nem kapcsolódik annyira a magyar szakhoz, ezért olyan sok tanár sincs, aki mindkettőt tanítja, nem értem, miért csak olyant vesznek fel, aki mindkettőre szakosodott. Ami még komoly hiba, hogy a Mr. és Mrs. után vezetéknév következik, soha nem a keresztné, tehát a helyes megnevezés Mr. Barker.
Az alapötletet még mindig csak sejteni lehet: egy lány beleszeret az új tanárába. Mostanában egyre több ilyen blogot látni, de ettől függetlenül szerintem még nem sablon, ráadásul még elég egyedi dolgokat lehet belevinni. Nálad már az alapsztoriban benne van, tekintve, hogy a lány kiközösített, és még Elliot-ot is ellene fordíthatják. Az ötlet kifejezetten tetszik, de azért érdemes lenne eldönteni, hol játszódik, és ahhoz igazítani a dolgokat, elkerülve a szürrealitást.
15/7 - az ötlet rendben van, a prológus miatt vontam le pontokat.
Cselekmény:
Az első fejezet számomra hihetetlenül unalmas volt. Értem, hogy sok leírást akarsz, illetve szemlélteted az iskolai életet, de komolyan, majdnem elaludtam rajta. Az elején nem történt semmi különös, egy átlagos ember reggelét mutatja be - őszintén szólva ezt nem nyújtottam volna ilyen hosszúra. Jó, hogy leírod, de az olvasók nagyrészt lányok, mindenkinek így telnek (vagy teltek) a korai órái. Ezután évnyitó, a lány mereng egy sort, ami szintén nem tól érdekfeszítő, ugorjunk is. Az osztályfőnöki után becsöngetnek, de Miranda kimegy, majd leül a terem előtti padra. Ebben csak én nem látom a logikát? Normális esetben a diákoknak a helyükön ülve kell várni, és a főszereplő nem tűnik egy nagy lázadónak. Na, mindegy. A következő dolog, hogy melyik tanár érkezik fésületlenül? Mármint értem, hogy fiatal, menő, meg az általában jól áll, így kihagyják reggel (vagy épp olyan hatást keltenek), de azért mégiscsak egy tanárról van szó. Aztán amikor be kellett mutatkozni, Christen kijelenti, hogy ő a legmenőbb és legokosabb, meg szidja egy kicsit Mirandát. Hogy mi? Elég unszimpatikus lány, de ha sikerült az egész osztályt az ujja köré csavarni, meg kitűnő tanuló, akkor annyira nem hülye, márpedig ha valaki ilyeneket mond, ahhoz elég butának kéne lennie. Ha egy társaságban valaki azt állítja, hogy menő, akkor az nem 'cool' lesz, inkább kiközösítik. Mindegy, menjünk tovább.
A második fejezetben kiderült, hogy Christen az új tanárt is befolyásolja. Ez is egy elég szürreális jelenet! Elvileg egy tanárnak nem szabad egy diák ellen fordulnia, ráadásul egy felnőtt emberről beszélünk, logikusan végig tudja gondolni. Mi az, hogy Christen mellé áll, mert sok követője van?! Soha nem volt diák? A tesitanár is elég furcsa, legalábbis nálunk nem lehet sétálni, kedvelje az illetőt akármennyire a tanár. Oké, ez egy történet, de nem túl valószínű. A másik meg az, hogy ha valaki kitűnő tanuló, hogy függ össze azzal, milyen sportoló? Őszintén, sehogy. Ezután megint elkezdett hihetetlenül untatni a sztori, semmi érdekes nem történik, vihetnél bele valami iskolán kívüli izgalmat is, veszekedést a szülőkkel, vagy bármit.
A következő fejezetben megint flegmázik a tanár, ami kicsit furcsa nekem, mert az sem túl tanáros szokás. Amúgy meg ki vesz fel suliba forrónadrágot, meg papucsot? Senki. Aztán Elliot kitalálta, hogy ad egy új esélyt, végül pedig megdicséri a lány ruháját. Hát, oké. Mondjuk még mindig elég unalmas, meg számomra zavaró, hogy ilyen gyorsan közeledik a tanár, és nincsenek az elején apró gesztusok, hanem rögtön mindent dicsér: a nevét, na meg a ruháját, ami ráadásul túlzás is egy iskolába. Nem tudom, mi, de valami nagyon hiányzik a sztoriból. Elég keveset tudunk Mirandáról is, meg úgy mindenről, és tényleg csak a főszál halad, semmi mellékszál. Érdemes lenne valami drámát is belevinni, amivel foglalkozhat a lány, és nem mindig csak a tanár-diák kapcsolatot feszengetni. Hiányoznak belőle az apró történések, amik elvonják a figyelmet.
A negyedik részben ugrunk pár hónapot. Értem, hogy unalmas lenne (néha az is), meg minden, de azért röviden összefoglalhattad volna, hogy mi történik, ha már december lett, és Elliot meg Miranda kapcsolata sokkal... gátlástalanabb lett. Azért szerintem kicsit sok volt, hogy a lány engedte belenyúlni a tanárt a kabátjába, meg azért összetapizni egy diákot és kicsatolni a melltartóját, szerintem ez már durva. Mint már írtam, számomra elég gyorsan történik minden, nem sietnék ennyire, nincs is miért. Olyanokat mond már a tanár, hogy imádlak, meg érdekes helyekhez nyúl. Egy kicsit vegyél vissza, lassíts. Aztán jött egy csajbunyó, az tetszett (nem, kicsit sem vagyok furcsa), bár gondolom meglesznek a következményei. Az elején még volt az a levél, meg a fotózás, ami nekem enyhén szólva is valószínűtlennek tűnt. Lehet, hogy csak kamuból írt Elliot a lánynak, ami fura lenne, de ha meg tényleg modellkedésről van szó, akkor sok lenne, ha még azzal is foglalkozna a férfi. Amit még megfigyeltem, hogy itt már helyesen, vagyis Mr. Barker-ként hívják a tanárt. Ez mindenképp pozitívum. Még valami szemet szúrt, mégpedig az, hogy angolon év eleji ismétlés volt, ami már csak azért is furcsa, mert volt egy ugrás decemberbe, ami már nem az év eleje.
A következő fejezet számomra nagyon perverz volt, és ezzel is vártam volna még. Bár kicsit furcsa irányba halad a történet, azért nem volt rossz, de nekem valahogy olyan furcsa, távolságtartó a kapcsolatuk, közben meg már Elliot tapizza Mirandát, meg vetkőzteti, és valamilyen szinten megfélemlíti. A másik dolog meg az, hogy melyik az az anya, amelyik ha megtudja, hogy a gyereke szó nélkül elmegy egy vadidegen házába (legalábbis a lány még nem tudta, hogy Mr. Barker lesz ott), majd fotózkodik, úgy, hogy még (bár ezt Miranda hazudta) a nevét sem tudja, akkor nem kérdezősködik, vagy leszidja, hanem megdicséri a képeket? Azért ezt gondold át, normális édesanya nem így reagál.
Összességében nagyon sok szürreális jelenet és reakció van, én a helyedben átfutnék a sztorin, eltöprengve a dolgokon, és kijavítanék egy-két részt, mert tényleg logikátlan. Illetve már leírtam, de tegyél bele más izgalmakat is, ne csak a tanár-diák kapcsolatot emeld ki, mert lapos lesz a sztori. Ott van persze Christen is, de ő is inkább csak az Elliotos szálat erősíti. Emellett lassíts egy kicsit, ne siess ennyire! Még korai ilyen tapizós dolgokat írni, és semmi, de tényleg semmi mellékszál nincs.
20/6 - az indokokat már leírtam.
Helyesírás:
Azt már az elején leszögezném, hogy nem találtam orbitálisan nagy hibákat a sztoriban, amiért dicséret jár, mert tényleg csak egy-két apróság van, bár azokat orvosolnám. Elég sok elgépelésed van, ami elég dühítő, mert olyan jó lenne, de kénytelen leszek pontot levonni érte. Olvasd át/olvastasd át egy bétával, vagy bárkivel a fejezetek többször is, mert azokat elég gyorsan ki lehet küszöbölni. Emellett ajánlott a word használata, az is sokat segít. Ha kész vagy egy résszel, kicsit pihentesd, mert ha rögtön átfutod, sok hiba benne marad, és utána nézd át. Ahol még több hibát találtam, már a moduloknál is, azok a vesszők. Néha lehagysz egy-kettőt, néha többet raksz ki, vagy épp rossz helyre teszed őket. Erre is csak a bétát tudom ajánlani, illetve a word is segíthet, bár azért ott is vannak esetek, amikor valamit nem vesz észre, vagy épp rosszul javít. Néha vannak gondjaid az egybe- és különírással is, ha valamiben nem vagy biztos, nézz utána! Meg van, hogy kapkodós lesz a szöveg, olyankor pedig az írásjelek után elfelejted a szóközt. Innentől már csak ismételni tudnám önmagam, a lényeg annyi, hogy egy kicsit figyelj jobban, és akkor tényleg élvezetes lesz olvasni.
10/7,5 - az elgépelések és vesszők miatt.
Párbeszédek, leírások:
Azt már az elején észrevettem, hogy nálad mindkettőből van elég, de úgy osztod be, hogy nagyon sok gondolat, leírás, amitől unalmas lesz, és utána pedig nagy mennyiségű párbeszédek, amiktől elvileg fel kéne pörögnie, de semmi izgalom nincs bennük. A párbeszédek nem annyira élethűek, és egyik karakternek sincs külön stílusa, azon kívül, hogy néha flegmáznak, vagy mondjuk Christen mocskolódik. Minden személynek kellene egy beszédstílus, ami jellemzi az adott embert. Amúgy pedig elég unalmasak, semmi élet nincs bennük. Nekem olyan hatást keltenek, mintha a szereplük csak úgy mondoton, hangsúly nélkül mondanák, mint egy rossz filmben. Néha a mondat közepébe is rakhatod az elbeszélői részt, illetve használhatnál több határozói igeneveket (pl. gesztikulálva, hadonászva), vagy módhatározókat (pl. határozottan, félénken), amitől élethűbbek lesznek. Emellett mások is megszólalhatnának, meg írhatsz monológokat is, hogy ne csak nyúlfarknyi párbeszédek legyenek benne, meg egy-két ütős, olykor vicces szöveg is színesebbé teheti a szöveget, és akkor már nem lenne unalmas sem.
Miranda gondolatai és érzelemleírásai tetszettek, bár kicsit gondolkodhatott volna izgalmasabban a drága. Néha voltak információk a külsőkről is, bár nekem olyan hatást keltettek, mintha gyorsan le akartad volna tudni őket, aztán továbbhaladni a történettel. Nyugodtan fejtsd ki bővebben, legalább jobban el lehet képzelni, és ha enm viszed túlzásba, nem lesz unalmas. Kicsit hiányoltam a helyszínek leírását, az osztályteremről, az iskoláról, Miranda szobályáról, vagy épp Elliot lakásáról is bőven kifejthetted volna az elképzelésedet, az is növeli a fejezet hosszúságát. Amit még hiányoltam, azok a szereplők mozdulatai, jellegzetességei és reakciói. Volt benne egy-kettő leírás, de mondjuk egyik karakternek sincsenek olyan jellegzetes dolgai, amiről felismerhető (pl. mosolygödröcskék, amik mindig megjellenek). Kicsit írj többet, sokat dob a sztorin. A cselekményleírás is lehetne több, mert adott a történés, de mindig egy mondatban elintézed, pedig lehet vele húzni egy kicsit a sztorit, amitől még jobban el lehet képzelni - persze megfelelően, különben már unalmas lesz. Néha egy-egy izgalmas eseményt gyorsan letudsz, ha valami meg unalmasabb, az próbálod húzni. Ezt fordítsd meg, és tényleg jó lesz, mert azért kevéslem az izgalmat, mert a lényegtelen dolgokat fejted ki, és nem azokat, amik fontosak.
10/5 - az arányok miatt.
Karakterek:
Itt általában négy karaktert véleményezek, mindegyikre öt-öt pont. Nálad csak hármat tudok, mivel más személy nincs, akiről többet tudnél. Mindenképp vigyél bele több embert, akikkel utána mellékszálakat tudsz kreálni, ezáltal is izgalmakat viszel bele. Egy kicsit kiszámítható a történet, ráadásul a tanárokon kívül majdnem semmilyen mellékkaraktered nincs. Ha lenne, szintén színesítenéd velük a történetet. De térjünk is rá anégy három főszereplődre.
Miranda: Régebben nagyon szerettem ezt a nevet, de mostanra inkább semleges lett. A névhez egy okos, kissé ravasz, akaratos és határozott lányt képzelek el. Egyébként a jelentése csodálatraméltó. A főszereplőnkre annyira nem illenek ezek a szavak, csak az okos, de mindegy is, a névnél fontosabb a karakter jelleme, csak megosztottam a gondolataimat. Miranda kiközösített, ettől függetlenül nem egy depressziós, nyavajgós lány, mégse mondanám életvidámnak, így ez normális, ami mindenképp jó. Néha mondjuk vicces volt, amikor Christen miatt dühöngött. Okos, kitűnő tanuló, egyébként nem az a lázadó fajta, bár megtépte az "ellenségét", ami tetszett (igen, normális vagyok). Külsejét tekintve barna, hosszú hajú, gondolom szép is, ráadásul az öltözködéséből adódóan vékony. Kicsit zavar, hogy tipikusan az a főszereplő, aki szép, okos, és akibe beleszeret a srác, akkor is, ha idősebb, és sok más lány is van a saját korosztályában. Mondjuk ezt kompenzálja, hogy Miranda nem népszerű, sőt, kiközösített, ergo annyira mégse jó neki. Ami még szembetűnő, hogy nem becézik. Ez tetszik, bár nem tudom, hogy jön ide, de illik hozzá, hogy a teljes nevén szólítják. Mondjuk véleményem szerint nincs eléggé kidolgozva, szerintem még te sem tudod pontosan, hogy milyen jelzők illenek rá, azokon kívül, amiket leírtam. Gondold ki jobban, hogy milyen a személyisége, és azokat a párbeszédekbe és reakciókba is bele tudod építeni, amik szintén élethűbbek lesznek. Egyébként szimpatikus karakter, szerintem jó fej, én barátkoznék vele. Ettől függetlenül levonok egy-egy pontot a kinézete és a kidolgozatlansága miatt: 5/3
Elliot Barker: Az Elliot névről nekem inkább jut eszembe egy félénk tipusú kissrác, mint egy sármos, huszonéves tanár, de ám legyen. Másik főszereplőnkről már írtam korábban is, elvégre huszonkét éves, ami tanárhoz még kicsit fiatal, két szakhoz meg pláne. Mondjuk történelemóráról még nem volt szó a történetben, bár ha jobban belegondolok, egyáltalán nem említed, hogy milyen tanár, hogy tanít, ami azért - szerintem - fontos lenne. Azt tudjuk róla, hogy hihetetlenül helyes, szöszi, kék szemű, ráadásul okos, elvégre iskolában dolgozik. Emellett hét-nyolc évvel idősebb, mint a főszereplőnk, mégis fiatal, ezáltal igen vonzó lehet a diáklányok számára. Mondjuk ő is kicsit túl helyes, de ezt elnézem, mert valóban az (nem, kicsit sem vagyok elfogult a kinézete miatt, dehogy!). Amúgy egy kissé flegma, könnyen befolyásoló, számomra előítéletes és felszínes személyiség, ami most inkább pozitívum, mert ha a kinézete mellett a stílusa is a tökéletesség határát súrolná, nem lenne túl élethű. Mint az utolsó fejezetből kiderült, foglalkozik fotózással is, ami tetszik - mégha kicsit szürreálisnak is hatott, de azért már vontam le pontot a cselekménynél. Egyébként elég perverz, ami szintén jó (nem félreérteni...), mert ilyet kevesen írnak le. Összességében egy kinézetileg túl helyes, tulajdonságilag meg igazán élethű karakter, van benne némi titokzatosság, ami kompenzálja azt, hogy ő sincs teljes egészében kidolgozva, így max pontszám (nem, tényleg nem vagyok elfogu... olyan helyes): 5/5
Christen: Ő tipikusan olyan lány, amilyennel mindenki összefutott már. Beképzelt, menőnek gondolja minden lépését, és fontos, hogy a figyelem központjában legyen. Van pár csodálója (tehát hülye kiscsajok, akik azt hiszik, coolak lesznek, ha vele barátkoznak), aztán mások is azt gondolják, hogy szuper dolog vele jóban lenni, majd egy csomó embert az ujja köré csavar. Ha valaki nem szimpatikus neki, vagy nem csodálja eléggé, akkor azt kirekeszti, a többiek meg mennek utána. Elég élethű, ráadásul a kinézete is inkább csúnyácska, mint szép. Ez jó is lehetne, hogy ne legyen olyan "tökéletes", de így, hogy a főszereplő szép, ez inkább rossz, pedig abból is lehetne konfliktus. Összességében nem egy szimpatikus lány, gondolom ezt megérted. Amúgy tök cuki, hogy belezúgott a tanárba, aztán dühöng össze-vissza. Bár kicsit szürreális a viselkedése, meg jó tanuló ellenére elég butácska. A kidolgozottságára nem tudok mit írni, mivel nem tartozik a legfőbb szereplők közé, ráadásul egy ilyen karakteren nem kell sokáig gondolkodni. Mindent összevetve levonok egy pontot, mindazért, amit itt leírtam: 5/4
Még megnéztem a szereplők menüpontot, amit őszintén szólva fölöslegesnek éreztem. Bár kétségtelen, hogy a tanár nagyon helyes, nem hiszem, hogy szükségesek a képek, jól tudod pótolni őket leírásokkal, ráadásul a férfi huszonkettőnél idősebbnek néz, a lány meg nem illik Miranda leírásához, ráadásul ő sem egy tizenöt éves lány kinézetét adja vissza. Amúgy ha megvannak a karakterek, miért nem ők vannak a fejlécen? Visszatérve a menüponthoz, írhatnál egy kicsit a szereplőkről, hamár külön oldalt nyitottál nekik, vagy egszerűen töröld, mert szükségtelen. Még ott van Jane, aki nem értem, miért tartozik a főbb szereplők közé, Chrsiten meg miért nem. Előbbi egyszer leült Miranda mellé, meg megadta a számát a tanárnak, utóbbi meg minden fejezetben ott van, a főszereplő utálja, összeverekedett vele, ráadásul Elliotba is szerelmes. Oké, nehéz képet találni neki, de valahogy mindenképp megemlíteném, elvégre fontos karakter - szerintem.
20/12 - mindent leírtam az elején, vagy épp közben, ehhez nincs több hozzáfűzni valóm.
Írói stílus:
A stílusod átlagos, nem mondanám különlegesnek, de nem rossz. A fogalmazásod jó, vissza tudod adni szépen a gondolataidat. A mondatszerkezetben többször is vannak hibáid, néha a szórend is furcsa, ilyenkor ajánlom, hogy olvasd fel hangosan a szöveget, és ha valami nem jó, az általában furcsán is hangzik, így rájöhetsz a hibáidra. De néha egy szimpla átolvasás is segít, csak előtte pihentesd a szöveget. Amúgy kicsit egyszerűen írod le a gondolataidat, néha alkalmazhatsz hosszabb mondatokat, vagy használhatsz nagyobb szókincset. Ez most nem azt jelenti, hogy pakold tele olyan szavakkal, amit a google-n talátál, de ha mondjuk valami intelligens ember beszél - például egy magyartanár (khhmm célzás khhmm) -, akkor írhatsz egy kicsit komolyabb stílusban. Amúgy elég kevés hasonlat és metafora van a történetben, pedig az is sokat dob rajta, színesebbé tenné a sztorit. Meg a főszereplőnk gondolkodhatna kicsit tinilányosabban, mert inkább emlékeztet egy harmincas nőre, mint egy kamaszra. Egyébként E/1-ben írsz, amivel remekül vissza tudod adni Miranda gondolatait, ez tetszik. Összességében élvezetes olvasni, nagyon könnyű, talán kicsit túl könnyű is.
15/11 - mindent elmondtam.
Összegzés:
Összességében egy kissé kapkodós, néhol unalmas, ámbár fordulatos tanár-diák szerelmet taglaló blogot olvashattam, ami a hibái ellenére tetszett. Néha tényleg sok volt a szürreális dolog, de élvezhető a történet, csak így tovább! Tanácsaim azok lennének, hogy olvass könyveket, azzal csiszolhatod egy kicsit a stílusodat, mert nem rossz, de azért megy ez jobban is. Gondold végig a dolgokat, vagy csak nézz egy kicsit körbe - (gondolom) te is iskolába jársz, onnan is szerezhetsz tapasztalatokat, és akkor nem lesz szürreális a sztorid. Emellett keress fel egy bétát, segíthet a mondatszerkezetekben, az elgépelésekben, illetve a történetben is kaphatsz segítséget. A word használata is ajánlott, azzal is szűrheted a hibákat. Egy design átalakítást is rendelnék - akár tőlünk is, a többiek is szívesen elvállalják, de én is szabad vagyok. Közben is eláttalak tanácsokkal, és itt is, ha ezeket megfogadod, javíthatsz a történeten, és tényleg szuper lesz.
100/52 - lehet, hogy kevésnek tűnik, de nem rossz!
A második fejezetben kiderült, hogy Christen az új tanárt is befolyásolja. Ez is egy elég szürreális jelenet! Elvileg egy tanárnak nem szabad egy diák ellen fordulnia, ráadásul egy felnőtt emberről beszélünk, logikusan végig tudja gondolni. Mi az, hogy Christen mellé áll, mert sok követője van?! Soha nem volt diák? A tesitanár is elég furcsa, legalábbis nálunk nem lehet sétálni, kedvelje az illetőt akármennyire a tanár. Oké, ez egy történet, de nem túl valószínű. A másik meg az, hogy ha valaki kitűnő tanuló, hogy függ össze azzal, milyen sportoló? Őszintén, sehogy. Ezután megint elkezdett hihetetlenül untatni a sztori, semmi érdekes nem történik, vihetnél bele valami iskolán kívüli izgalmat is, veszekedést a szülőkkel, vagy bármit.
A következő fejezetben megint flegmázik a tanár, ami kicsit furcsa nekem, mert az sem túl tanáros szokás. Amúgy meg ki vesz fel suliba forrónadrágot, meg papucsot? Senki. Aztán Elliot kitalálta, hogy ad egy új esélyt, végül pedig megdicséri a lány ruháját. Hát, oké. Mondjuk még mindig elég unalmas, meg számomra zavaró, hogy ilyen gyorsan közeledik a tanár, és nincsenek az elején apró gesztusok, hanem rögtön mindent dicsér: a nevét, na meg a ruháját, ami ráadásul túlzás is egy iskolába. Nem tudom, mi, de valami nagyon hiányzik a sztoriból. Elég keveset tudunk Mirandáról is, meg úgy mindenről, és tényleg csak a főszál halad, semmi mellékszál. Érdemes lenne valami drámát is belevinni, amivel foglalkozhat a lány, és nem mindig csak a tanár-diák kapcsolatot feszengetni. Hiányoznak belőle az apró történések, amik elvonják a figyelmet.
A negyedik részben ugrunk pár hónapot. Értem, hogy unalmas lenne (néha az is), meg minden, de azért röviden összefoglalhattad volna, hogy mi történik, ha már december lett, és Elliot meg Miranda kapcsolata sokkal... gátlástalanabb lett. Azért szerintem kicsit sok volt, hogy a lány engedte belenyúlni a tanárt a kabátjába, meg azért összetapizni egy diákot és kicsatolni a melltartóját, szerintem ez már durva. Mint már írtam, számomra elég gyorsan történik minden, nem sietnék ennyire, nincs is miért. Olyanokat mond már a tanár, hogy imádlak, meg érdekes helyekhez nyúl. Egy kicsit vegyél vissza, lassíts. Aztán jött egy csajbunyó, az tetszett (nem, kicsit sem vagyok furcsa), bár gondolom meglesznek a következményei. Az elején még volt az a levél, meg a fotózás, ami nekem enyhén szólva is valószínűtlennek tűnt. Lehet, hogy csak kamuból írt Elliot a lánynak, ami fura lenne, de ha meg tényleg modellkedésről van szó, akkor sok lenne, ha még azzal is foglalkozna a férfi. Amit még megfigyeltem, hogy itt már helyesen, vagyis Mr. Barker-ként hívják a tanárt. Ez mindenképp pozitívum. Még valami szemet szúrt, mégpedig az, hogy angolon év eleji ismétlés volt, ami már csak azért is furcsa, mert volt egy ugrás decemberbe, ami már nem az év eleje.
A következő fejezet számomra nagyon perverz volt, és ezzel is vártam volna még. Bár kicsit furcsa irányba halad a történet, azért nem volt rossz, de nekem valahogy olyan furcsa, távolságtartó a kapcsolatuk, közben meg már Elliot tapizza Mirandát, meg vetkőzteti, és valamilyen szinten megfélemlíti. A másik dolog meg az, hogy melyik az az anya, amelyik ha megtudja, hogy a gyereke szó nélkül elmegy egy vadidegen házába (legalábbis a lány még nem tudta, hogy Mr. Barker lesz ott), majd fotózkodik, úgy, hogy még (bár ezt Miranda hazudta) a nevét sem tudja, akkor nem kérdezősködik, vagy leszidja, hanem megdicséri a képeket? Azért ezt gondold át, normális édesanya nem így reagál.
Összességében nagyon sok szürreális jelenet és reakció van, én a helyedben átfutnék a sztorin, eltöprengve a dolgokon, és kijavítanék egy-két részt, mert tényleg logikátlan. Illetve már leírtam, de tegyél bele más izgalmakat is, ne csak a tanár-diák kapcsolatot emeld ki, mert lapos lesz a sztori. Ott van persze Christen is, de ő is inkább csak az Elliotos szálat erősíti. Emellett lassíts egy kicsit, ne siess ennyire! Még korai ilyen tapizós dolgokat írni, és semmi, de tényleg semmi mellékszál nincs.
20/6 - az indokokat már leírtam.
Helyesírás:
Azt már az elején leszögezném, hogy nem találtam orbitálisan nagy hibákat a sztoriban, amiért dicséret jár, mert tényleg csak egy-két apróság van, bár azokat orvosolnám. Elég sok elgépelésed van, ami elég dühítő, mert olyan jó lenne, de kénytelen leszek pontot levonni érte. Olvasd át/olvastasd át egy bétával, vagy bárkivel a fejezetek többször is, mert azokat elég gyorsan ki lehet küszöbölni. Emellett ajánlott a word használata, az is sokat segít. Ha kész vagy egy résszel, kicsit pihentesd, mert ha rögtön átfutod, sok hiba benne marad, és utána nézd át. Ahol még több hibát találtam, már a moduloknál is, azok a vesszők. Néha lehagysz egy-kettőt, néha többet raksz ki, vagy épp rossz helyre teszed őket. Erre is csak a bétát tudom ajánlani, illetve a word is segíthet, bár azért ott is vannak esetek, amikor valamit nem vesz észre, vagy épp rosszul javít. Néha vannak gondjaid az egybe- és különírással is, ha valamiben nem vagy biztos, nézz utána! Meg van, hogy kapkodós lesz a szöveg, olyankor pedig az írásjelek után elfelejted a szóközt. Innentől már csak ismételni tudnám önmagam, a lényeg annyi, hogy egy kicsit figyelj jobban, és akkor tényleg élvezetes lesz olvasni.
10/7,5 - az elgépelések és vesszők miatt.
Párbeszédek, leírások:
Azt már az elején észrevettem, hogy nálad mindkettőből van elég, de úgy osztod be, hogy nagyon sok gondolat, leírás, amitől unalmas lesz, és utána pedig nagy mennyiségű párbeszédek, amiktől elvileg fel kéne pörögnie, de semmi izgalom nincs bennük. A párbeszédek nem annyira élethűek, és egyik karakternek sincs külön stílusa, azon kívül, hogy néha flegmáznak, vagy mondjuk Christen mocskolódik. Minden személynek kellene egy beszédstílus, ami jellemzi az adott embert. Amúgy pedig elég unalmasak, semmi élet nincs bennük. Nekem olyan hatást keltenek, mintha a szereplük csak úgy mondoton, hangsúly nélkül mondanák, mint egy rossz filmben. Néha a mondat közepébe is rakhatod az elbeszélői részt, illetve használhatnál több határozói igeneveket (pl. gesztikulálva, hadonászva), vagy módhatározókat (pl. határozottan, félénken), amitől élethűbbek lesznek. Emellett mások is megszólalhatnának, meg írhatsz monológokat is, hogy ne csak nyúlfarknyi párbeszédek legyenek benne, meg egy-két ütős, olykor vicces szöveg is színesebbé teheti a szöveget, és akkor már nem lenne unalmas sem.
Miranda gondolatai és érzelemleírásai tetszettek, bár kicsit gondolkodhatott volna izgalmasabban a drága. Néha voltak információk a külsőkről is, bár nekem olyan hatást keltettek, mintha gyorsan le akartad volna tudni őket, aztán továbbhaladni a történettel. Nyugodtan fejtsd ki bővebben, legalább jobban el lehet képzelni, és ha enm viszed túlzásba, nem lesz unalmas. Kicsit hiányoltam a helyszínek leírását, az osztályteremről, az iskoláról, Miranda szobályáról, vagy épp Elliot lakásáról is bőven kifejthetted volna az elképzelésedet, az is növeli a fejezet hosszúságát. Amit még hiányoltam, azok a szereplők mozdulatai, jellegzetességei és reakciói. Volt benne egy-kettő leírás, de mondjuk egyik karakternek sincsenek olyan jellegzetes dolgai, amiről felismerhető (pl. mosolygödröcskék, amik mindig megjellenek). Kicsit írj többet, sokat dob a sztorin. A cselekményleírás is lehetne több, mert adott a történés, de mindig egy mondatban elintézed, pedig lehet vele húzni egy kicsit a sztorit, amitől még jobban el lehet képzelni - persze megfelelően, különben már unalmas lesz. Néha egy-egy izgalmas eseményt gyorsan letudsz, ha valami meg unalmasabb, az próbálod húzni. Ezt fordítsd meg, és tényleg jó lesz, mert azért kevéslem az izgalmat, mert a lényegtelen dolgokat fejted ki, és nem azokat, amik fontosak.
10/5 - az arányok miatt.
Karakterek:
Itt általában négy karaktert véleményezek, mindegyikre öt-öt pont. Nálad csak hármat tudok, mivel más személy nincs, akiről többet tudnél. Mindenképp vigyél bele több embert, akikkel utána mellékszálakat tudsz kreálni, ezáltal is izgalmakat viszel bele. Egy kicsit kiszámítható a történet, ráadásul a tanárokon kívül majdnem semmilyen mellékkaraktered nincs. Ha lenne, szintén színesítenéd velük a történetet. De térjünk is rá a
Miranda: Régebben nagyon szerettem ezt a nevet, de mostanra inkább semleges lett. A névhez egy okos, kissé ravasz, akaratos és határozott lányt képzelek el. Egyébként a jelentése csodálatraméltó. A főszereplőnkre annyira nem illenek ezek a szavak, csak az okos, de mindegy is, a névnél fontosabb a karakter jelleme, csak megosztottam a gondolataimat. Miranda kiközösített, ettől függetlenül nem egy depressziós, nyavajgós lány, mégse mondanám életvidámnak, így ez normális, ami mindenképp jó. Néha mondjuk vicces volt, amikor Christen miatt dühöngött. Okos, kitűnő tanuló, egyébként nem az a lázadó fajta, bár megtépte az "ellenségét", ami tetszett (igen, normális vagyok). Külsejét tekintve barna, hosszú hajú, gondolom szép is, ráadásul az öltözködéséből adódóan vékony. Kicsit zavar, hogy tipikusan az a főszereplő, aki szép, okos, és akibe beleszeret a srác, akkor is, ha idősebb, és sok más lány is van a saját korosztályában. Mondjuk ezt kompenzálja, hogy Miranda nem népszerű, sőt, kiközösített, ergo annyira mégse jó neki. Ami még szembetűnő, hogy nem becézik. Ez tetszik, bár nem tudom, hogy jön ide, de illik hozzá, hogy a teljes nevén szólítják. Mondjuk véleményem szerint nincs eléggé kidolgozva, szerintem még te sem tudod pontosan, hogy milyen jelzők illenek rá, azokon kívül, amiket leírtam. Gondold ki jobban, hogy milyen a személyisége, és azokat a párbeszédekbe és reakciókba is bele tudod építeni, amik szintén élethűbbek lesznek. Egyébként szimpatikus karakter, szerintem jó fej, én barátkoznék vele. Ettől függetlenül levonok egy-egy pontot a kinézete és a kidolgozatlansága miatt: 5/3
Elliot Barker: Az Elliot névről nekem inkább jut eszembe egy félénk tipusú kissrác, mint egy sármos, huszonéves tanár, de ám legyen. Másik főszereplőnkről már írtam korábban is, elvégre huszonkét éves, ami tanárhoz még kicsit fiatal, két szakhoz meg pláne. Mondjuk történelemóráról még nem volt szó a történetben, bár ha jobban belegondolok, egyáltalán nem említed, hogy milyen tanár, hogy tanít, ami azért - szerintem - fontos lenne. Azt tudjuk róla, hogy hihetetlenül helyes, szöszi, kék szemű, ráadásul okos, elvégre iskolában dolgozik. Emellett hét-nyolc évvel idősebb, mint a főszereplőnk, mégis fiatal, ezáltal igen vonzó lehet a diáklányok számára. Mondjuk ő is kicsit túl helyes, de ezt elnézem, mert valóban az (nem, kicsit sem vagyok elfogult a kinézete miatt, dehogy!). Amúgy egy kissé flegma, könnyen befolyásoló, számomra előítéletes és felszínes személyiség, ami most inkább pozitívum, mert ha a kinézete mellett a stílusa is a tökéletesség határát súrolná, nem lenne túl élethű. Mint az utolsó fejezetből kiderült, foglalkozik fotózással is, ami tetszik - mégha kicsit szürreálisnak is hatott, de azért már vontam le pontot a cselekménynél. Egyébként elég perverz, ami szintén jó (nem félreérteni...), mert ilyet kevesen írnak le. Összességében egy kinézetileg túl helyes, tulajdonságilag meg igazán élethű karakter, van benne némi titokzatosság, ami kompenzálja azt, hogy ő sincs teljes egészében kidolgozva, így max pontszám (nem, tényleg nem vagyok elfogu... olyan helyes): 5/5
Christen: Ő tipikusan olyan lány, amilyennel mindenki összefutott már. Beképzelt, menőnek gondolja minden lépését, és fontos, hogy a figyelem központjában legyen. Van pár csodálója (tehát hülye kiscsajok, akik azt hiszik, coolak lesznek, ha vele barátkoznak), aztán mások is azt gondolják, hogy szuper dolog vele jóban lenni, majd egy csomó embert az ujja köré csavar. Ha valaki nem szimpatikus neki, vagy nem csodálja eléggé, akkor azt kirekeszti, a többiek meg mennek utána. Elég élethű, ráadásul a kinézete is inkább csúnyácska, mint szép. Ez jó is lehetne, hogy ne legyen olyan "tökéletes", de így, hogy a főszereplő szép, ez inkább rossz, pedig abból is lehetne konfliktus. Összességében nem egy szimpatikus lány, gondolom ezt megérted. Amúgy tök cuki, hogy belezúgott a tanárba, aztán dühöng össze-vissza. Bár kicsit szürreális a viselkedése, meg jó tanuló ellenére elég butácska. A kidolgozottságára nem tudok mit írni, mivel nem tartozik a legfőbb szereplők közé, ráadásul egy ilyen karakteren nem kell sokáig gondolkodni. Mindent összevetve levonok egy pontot, mindazért, amit itt leírtam: 5/4
Még megnéztem a szereplők menüpontot, amit őszintén szólva fölöslegesnek éreztem. Bár kétségtelen, hogy a tanár nagyon helyes, nem hiszem, hogy szükségesek a képek, jól tudod pótolni őket leírásokkal, ráadásul a férfi huszonkettőnél idősebbnek néz, a lány meg nem illik Miranda leírásához, ráadásul ő sem egy tizenöt éves lány kinézetét adja vissza. Amúgy ha megvannak a karakterek, miért nem ők vannak a fejlécen? Visszatérve a menüponthoz, írhatnál egy kicsit a szereplőkről, hamár külön oldalt nyitottál nekik, vagy egszerűen töröld, mert szükségtelen. Még ott van Jane, aki nem értem, miért tartozik a főbb szereplők közé, Chrsiten meg miért nem. Előbbi egyszer leült Miranda mellé, meg megadta a számát a tanárnak, utóbbi meg minden fejezetben ott van, a főszereplő utálja, összeverekedett vele, ráadásul Elliotba is szerelmes. Oké, nehéz képet találni neki, de valahogy mindenképp megemlíteném, elvégre fontos karakter - szerintem.
20/12 - mindent leírtam az elején, vagy épp közben, ehhez nincs több hozzáfűzni valóm.
Írói stílus:
A stílusod átlagos, nem mondanám különlegesnek, de nem rossz. A fogalmazásod jó, vissza tudod adni szépen a gondolataidat. A mondatszerkezetben többször is vannak hibáid, néha a szórend is furcsa, ilyenkor ajánlom, hogy olvasd fel hangosan a szöveget, és ha valami nem jó, az általában furcsán is hangzik, így rájöhetsz a hibáidra. De néha egy szimpla átolvasás is segít, csak előtte pihentesd a szöveget. Amúgy kicsit egyszerűen írod le a gondolataidat, néha alkalmazhatsz hosszabb mondatokat, vagy használhatsz nagyobb szókincset. Ez most nem azt jelenti, hogy pakold tele olyan szavakkal, amit a google-n talátál, de ha mondjuk valami intelligens ember beszél - például egy magyartanár (khhmm célzás khhmm) -, akkor írhatsz egy kicsit komolyabb stílusban. Amúgy elég kevés hasonlat és metafora van a történetben, pedig az is sokat dob rajta, színesebbé tenné a sztorit. Meg a főszereplőnk gondolkodhatna kicsit tinilányosabban, mert inkább emlékeztet egy harmincas nőre, mint egy kamaszra. Egyébként E/1-ben írsz, amivel remekül vissza tudod adni Miranda gondolatait, ez tetszik. Összességében élvezetes olvasni, nagyon könnyű, talán kicsit túl könnyű is.
15/11 - mindent elmondtam.
Összegzés:
Összességében egy kissé kapkodós, néhol unalmas, ámbár fordulatos tanár-diák szerelmet taglaló blogot olvashattam, ami a hibái ellenére tetszett. Néha tényleg sok volt a szürreális dolog, de élvezhető a történet, csak így tovább! Tanácsaim azok lennének, hogy olvass könyveket, azzal csiszolhatod egy kicsit a stílusodat, mert nem rossz, de azért megy ez jobban is. Gondold végig a dolgokat, vagy csak nézz egy kicsit körbe - (gondolom) te is iskolába jársz, onnan is szerezhetsz tapasztalatokat, és akkor nem lesz szürreális a sztorid. Emellett keress fel egy bétát, segíthet a mondatszerkezetekben, az elgépelésekben, illetve a történetben is kaphatsz segítséget. A word használata is ajánlott, azzal is szűrheted a hibákat. Egy design átalakítást is rendelnék - akár tőlünk is, a többiek is szívesen elvállalják, de én is szabad vagyok. Közben is eláttalak tanácsokkal, és itt is, ha ezeket megfogadod, javíthatsz a történeten, és tényleg szuper lesz.
100/52 - lehet, hogy kevésnek tűnik, de nem rossz!
Nagyon szépen köszönöm a véleményt! (Igen, van olyan tanár, aki magyart és törit is tanít, én már csak tudom). A fejléc a szereplőket ábrázolja - legalábbis Mirandát és Elliot-ot. A történet alapjáva véve egy megtörtént esemény, amely az életemet mutatja be - leszámítva a perverz részeket. Igen, létezik olyan lány, mint Christen, aki a tanárokat is elég keményen tudja befolyásolni - ez is saját tapasztalat. Igyekszem érdekesebbé tenni a történetet és szeptember - december között írni valami "bunkót". Azért sietek ennyire, mivel lenne még egy év, melyben még nagyobb balhék lennének. Mr. Barker urat eredetileg harminc évesnek akartam, de mondták, hogy az nagyon nagy pedofília lenne.
VálaszTörlésHa így felajánlottad, akkor lennél szíves a design részt is elkészíteni? Sokat segítenél. Sajnos Chris-ről még nem találtam képet és majd Jane-nek os nagy szerepe lesz a történetben.