2015. január 23.

#16 Kritika - Error

http://errorfanfiction.blogspot.hu/



Kinézet:


Fejléc:

Mint az eddigi kritikáiman említettem, szeretem az egyszerű, letisztult dolgokat, azonban a te fejléced még é is üresnek találom. Látom, hogy pár textúra egymásra van illesztve, de ezen kívül nem árul el semmit, és nem is nagyon lehet kivenni belőle semmit. Piszok szürke, és elég összevissza, amitől tényleg olyan hatása van, mintha koszos lenne – bár lehet ez volt a cél.
Ami pedig a színeket illeti, tökéletes összhangban lenne minden, de a lány túlságosan kitűnik Louis és Liam közül. Jó ötlet, hogy őt színesre hagyjuk, viszont egy kicsit vissza lehetett volna venni a színéből – így kicsit szürkésebb lett volna, mint maga a háttered, de azért színe is van. Így lenne a legjobb. Valamint ha kicsit tovább nézem, észreveszem, hogy azért próbáltál színeket csempészni bele, mert lila foltokat is látok. Ezeknek a színén bátran erősíthetnél, és akkor a lányon nem kellene maximum. Bár azért ajánlott a halványítás, hidd el, szebb lesz az összhatás. 
Ami a szereplők kivágását illeti… elég hanyag munka. Valahogy úgy érzem, hogy a két fiú png formátumú kép volt, mivel az ő alakjuk hibátlan és szépen el is lett mosva, viszont a lány valami borzalmasan lett kivágva! A hajánál például látszik az alapszín. Nem mondom, hogy ezt könnyedén el tudod tüntetni, mert bizony fejléckészítésnél én is szenvedek vele, viszont ha az ember törődik vele, és minőségi munkát szeretni, akkor meg kell szenvedni. Nem szembetűnő probléma, de azért ha az olvasó szereti csodálni a fejlécet, azonnal kiszúrja.
A felirat sem igazán nyerte el a tetszésemet. Igazából én agybajt kapok, amikor ilyennek látom az r betűt. Nem tudom miért, de idegesítő, és általában a dőlt betűtípusok nagy része így van, szóval én nem igazán dolgozok ilyenekkel. Mindenesetre erre is ráférne egy frissítés, valamint szép dolog, hogy feltűnteted magad, de ekkorában azért nem kellene. Anno, mikor wattpadon írtam én is odafirkantottam a nevem, de úgy, hogy épp csak meglátta az olvasó, a tied viszont szemet üt, és olyan, mintha alcím lenne.
Ja igen, és az a tépés. Emlékszem, régebben mekkora divat volt, már aki jól meg tudta csinálni. A tied sem rossz, a jobb oldalon legalábbis elég szép, a bal oldalon viszont nagyon furcsán néz ki. Szerintem felesleges volt az oda, de hát te tudod…


Design:

A színek összhatásába itt nem tudok belekötni, hiszen minden harmonizál, és a háttér is jó, annak ellenére, hogy én az egyszerűség híve vagyok. Bár régebben láttam már a blogod, akkor világosszürke volt a háttered. Nekem személy szerint az jobban tetszett, mert jobban illett a fejléchez, valamint a bejegyzések hátteréhez.
A modulsáv nagyon egyszerű, egyszerű kódokkal feldobva. Például a menünél látom, hogy lett használva valami, hiszen ha rámegyek szép mintás lesz, azonban előtte üres, ami nem túl előnyős. Legalábbis így, hogy teteje, meg bal oldala nincs megkeretezve.
Tetszik, hogy a történet és az idézet felé képeket is raktál, mivel én imádom a képeket, és gondolom még egy bloggerina sem szólt le érte valakit. Azért pedig egy nagy plusz, hogy saját szerkesztett kép van felette – legalábbis a történet felett.
A chatet nagyon, de nagyon hiányolom! Ez már elég alapvető dolog így a bloggerek körében, és lehet lázadni, tiltakozni, kilógni a sorból, akkor is fontos. Egyrészt mert észrevételeim szerint ott többen hagynak visszajelzést, mert névtelenek maradnak, valamint ha kritikát kérsz a nekünk is könnyebb lenne visszajelezni. A helyedben erősen gondolkoznék azon, hogy beszerzek egyet, ha pedig nem tudod, hogy kell, az oldalon is kaphatsz segítséget, ha kérsz.
Az oldalak ahogy elnézem megfelelőek, minden megvan, amire szükség lenne, így ezt nem részletezem. Csak annyit tennék hozzá, hogy a fejezeteknél csak a hatodik részig vannak kirakva. Ha már csináltál neki külön oldalt, ne hanyagold el! Más dolog, ha egy fejezet lemarad, de amint látom nálad már négy hiányzik!
A fejléced alatt van egy csík, ami nem kellene oda. Lehet a tépés effekt emiatt néz ki furcsán, mindenesetre ha tudod azt operáld ki onnan. Úgy sokkal jobban fog kinézni, hidd el. Csak annyit kell tenned, hogy a sablontervezőben kutakodsz egy kicsit, és átlátszóvá teszed.
5/3


Történet:

Először is nézzük az írásképed. Látom a részek nem sorkizártban vannak, szóval ezen változtass! Általában ez a legalapvetőbb hiba a bloggerinák körében. Sokkal szebb lesz, azaz jobban fog kinézni, ha kijavítod. Valamint sok olvasó - köztük én is - sokkal szívesebben kezd bele egy blogba, ha sorkizártba van írva. Kis dolog, mégis ekkora felhajtás van körülötte, látod. Ha pedig nem tudod, hogyan kell ezt megtenni, akkor csak ennyi lenne: A még közzé nem tett bejegyzés felett - a szerkesztő résznél - vannak ikonok, mint például a szöveg betűtípusa, mérete, színe stb. Jobbról a hatodikra kell rámenned - azokra a vízszintes vonalakra - és azon belül a legalsóra kattints rá - persze előtte jelöld ki a teljes szöveget.
Mint látom előszeretettel használsz képeket a fejezetekhez, amivel természetesen nincs baj, de sokszor figyelmetlen vagy. Azért nem mondom, hogy mindig, mert ahogy elnézem néhol jól szúrtad be, viszont a legtöbb helyen csak lustán beraktad, majd közzétetted a részt. Ezt onnan tudom, hogy párbeszédeket szakít félbe egy közepes nagyságú rész, ami amellett hogy csúnya, még idegesítő is. Ha mindenképp úgy érzed, muszáj megosztanod, akkor igazítsd jobb, vagy bal oldalra. Ha sorkizártban van a történet még jobban fog kinézni, és nem is lesz idegesítő az olvasó számára.
Rengeteg párbeszédet látok - még nem kezdtem el olvasni, így csak nézetre mondom -, ami lehet azért van, mert nem tagolod bekezdésekre. Mindegy is. A lényeg, hogy a sok párbeszéd nem jó. Na jó, nem is így mondanám, hiszen miért is ne lenne jó, szóval inkább úgy fogalmazok, hogy többet kéne írnod a tájról, az érzésekről. Nem egyszer mondtam már el kritikáim során, hogy az olvasó sosem bánja, ha többet megtud a szereplőről, vagy a tájról. Én személy szerint reménytelenül imádom a szépen megfogalmazott leírásokat, legyen az a külvilágról, vagy az érzésekről. Amellett, hogy nagyon jó ilyeneket olvasni, még a párbeszédek sokaságát is eltüntetheted, így persze megmarad minden, amit a szereplő mondani szeretne, de mégsem veszed el az olvasó kedvét, ha csak kötőjeleket lát.
Viszont hogyha tényleg használsz leírásokat, csak nem szeded bekezdésekre, akkor pedig ezen kell változtatni, ugyanazon okokból, mint fentebb említettem. Nem folyna egybe a történet, és mint említettem, jobb is lenne olvasni.
Most végeztem a tizedik fejezeteddel
A történet alapjával furcsa érzéseim vannak. Az ötlet sajnos nem túl egyedi, hiszen én, - aki nagyon ritkán olvas blogot, akkor is max azért, hogy kritikát írjak - már nem egyszer találkoztam ilyennel. Természetesen vannak benne fordulópontok, és a cselekmény sem teljesen lapos, de nagyon nehéz kitörni egy sablonból. Valamint még olvastam azt is, hogy egy időben abba szeretted volna hagyni a blogolást, mert sok kritikában sablonosnak vélték. Ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy igaz vagy sem, megbántalak -e vagy nem, ez tényleg igaz. Azonban mindig emlékezz arra, hogy magadnak írsz nem másnak. Legyenek céljaid, elvárásaid, amiket véghez szeretnél vinni.Senki sem profi íróként kezdi! Valamint elég nagy rajongótáborod gyűlt össze, nem lenne szép cserbenhagyni őket.
Nos, a cselekmény alapjában véve jó, és élvezhető, viszont jön a nagy DE. Túl gyorsan haladsz, és egy idő után rettentő idegesítővé váltak ezek az ugrálások, mint például hetekkel később, hónapok múlva ésatöbbi. Ezzel még mindig nem lenne túl nagy bajom, ha utána nem ugrasz vissza a jelenbe, mindezt pedig egy fejezeten belül. Mint ahogy azt ajánlottam, hogy írj részletes tájleírásokat, itt is csak azt tudom tanácsolni, hogy szépen lassan vezesd le a történéseket. Ne csapd össze, elvégre író vagy, így a legjobbat kell kihoznod magadból, és én hiszem, hogy benned ennél jóval több van.
Sajnálattal tölt el az érzés, hogy mindkét állításom beigazolódott, miszerint kevés leírást használsz, valamint nem szeded bekezdésekre a részeket. Ajánlom, hogy fogadj fel egy bétát, aki átnézi a fejezetet mielőtt posztolásra kerülne. Ő majd kijavítja a hibákat - mert a helyesírási hibákból van bőven - valamint ha te nem, majd ő rendre szabja a részt.
A fogalmazásod szép, a szókincsed viszonylag gazdag, de nem igazán szeretnéd kimutatni. Sok a tőmondat, de ezzel szemben sok a kerek, összefüggő mondat, szóval amint látom az írás neked hangulatodtól függ.

Összegezve:

Az alapötlet valóban sablonos, de szerintem nem kellene abbahagynod a blogot. Érdekes, amit írsz, és igaz, hogy így a vége fele, de kezd izgalmassá válni a cselekmény.

5/3

Sok sikert a továbbiakban, és remélem nem bántottalak meg!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése