2015. június 7.

#51. Kritika - Az életem margójára


Sziasztok!

Most egy kritikával jelentkezek, amit Lyra Marlowe Az életem margójára c. blogjáról írok. Remélem tudok vele segíteni :)

A fejléc


Kinézet és elrendezés:
A fejléced nagyon egyszerű, ami akár rossz is lehetne, de a bloghoz valahogy illik. Nincs túlbonyolítva, nincs rajta semmi izgalmas, elég üres. Ez egyrészről jó, mert az oldaladhoz passzol, de számomra picit kevés, olyan semmilyen. A lány képe nagyon elnyerte a tetszésemet, igazán kreatív, nagyon jó. A fejléc hátterének nem fehéret választottam volna, az még egyszerűbb hatást kelt, inkább azt kellett volna halványrózsaszínnek, és a felirat szürkés. Apropó halványrózsaszín. Szerintem egyáltalán nem illik a bloghoz, mert ahogy eddig tapasztaltam, igen komoly témákat is feldolgozol, és egyszerűen abejegyzésekhez, meg az egész oldalhoz nem megy ez a szín, számomra picit komolytalan, mert nem hangsúlyozza ki eléggé azt, hogy milyen is a weblap. Emellett szerintem egyáltalán nem derül ki, hogy miről szól a blog. Van rajta az idézet, meg a lány, és persze a cím, amik mind utalnak rád, visszavezethetőek hozzád, de az oldalhoz nem. Értem, hogy ez az életedhez kapcsolódik, de ugye az oldalon vannak komoly cikkek, könyves bejegyzés, versenyek, stb. Ezek azok, amiket mind hiányolok róla. Semmi ilyesmit nem jelenítesz meg rajta. Ezeket mindenképpen orvosolnám, meg az ürességét is, de ettől függetlenül szerintem ez egy tipikus egyszerű, de nagyszerű fejléc. Nincs túlbonyolítva. Még annyi, hogy a felirat ne lógjon bele a lányba, egy picit lehetne kisebb a betű, vagy szélesebb a fejléc, és akkor mehetett volna az a pár sor még jobbra. Összességében szerintem mindent elmondtam, megindokoltam, így: (5/3)
A design-hoz is azt fűzném hozzá, hogy a rószaszín, meg ezek a sütik nem illenek a bejegyzésekhez. Ha téged jellemez is, a blogodat nem tudom annyira összekapcsolni veled és az életedhez, hogy indokoltnak érezzem a színeket és képeket, elég komolytalanok. Magához a fejléchez mondjuk akkor is megy a design, passzolnak a színek, bár nem az összes. A linkek túl élénkhez a fejléchez képest, a fókuszálás színe pedig túl halvány. Tudom, hogy az erősebb rózsaszín jobban látszik, de inkább válassz a linkeknek valami szürkét, esetleg keress kódokat, amivel a linkeknek tudsz árnyékot adni (amennyiben igényed van rá, ebben nagyon színesen segítek). Amihez szintén csak kódokat tudok ajánlani, azok a címek és dátumok. Ebben is tudok segíteni, mert sokkal szebben mutatnának középen, jobban ki lennének emelve. Emellett a modulok címeit is nagyítsd fel akkorára, mint amekkorák a szövegdobozoké, vagy ez utóbbiak méretét csökkentsd, hogy egységes legyen, illetve szintén helyezd őket középre. Még az utolsó dolog, ami szemet szúrt, az az, hogy fent, a navbar felett még van egy vékony sáv, a bal oldalon egy nyíllal. Nem tudom, az miért van ott, vagy szándékos volt-e, de azt (szerintem) szedd ki onnan. Összességében a fejléchez illik, az apró dolgok kivételével, így: (5/4)
A harmadik dolog az elrendezés, amit most külön pontozok, tekintve, hogy amúgy sem történetes blogról van szó, így egy pár dolog kiesik a pontozásból. Tehát kezdjük felülről, vagyis a menüpontokkal. A színük, formájuk, alakjuk nekem nagyon tetszik, azt jól eltaláltad. Magánál a tartalomnál kettőbe kötnék bele: a kapcsolat szerintem kevés oda, így fölösleges neki menüpont, kirakhatod egy szövegdobozba is a menübe. vagy írhatnál még abba a fülbe információkat magadról, elvégre a blogod címe Az életem margójára, ettől függetlenól pedig nem sok mindent tudtam meg rólad a blogodon barangolva. A másik az EFTM-AVÉM. A fejléc után a menüpontokat nézem meg először, mivel azok vannak szem előtt, és ha valaki csak úgy feltéved, akkor igencsak elcsodálkozik a neven. Szerintem érdemesebb lenne az Állandó rovatok elnevezést adni, azt mindenki érti, és ha új rovat lesz, nem is kell átnevezni. Ezen kívül minden okés. Menjünk tovább a modulokra. Az Üdvözöllek-hez nincs mit hozzáfűznöm, az úgy jó, ahogy van, a csevegő és rendszeres olvasók modul ugyanígy. Szerintem a lélekszámlálóra nincs szükség, fölösleges, azt kivenném. A Megéri elolvasni modul nagyon tetszik, csak az első blog megszűnt, illetve alakalomattán nem ártana Június-Júliusra cserélni, emellett pedig az Április-Május felirat picit lecsúszott. Ezután már csak egy dolog van: a blogarchívum. Mivel van ilyen menüpontod, valamelyik fölöslegessé válik, szerintem vagy az egyiket, vagy a másikat alkalmazd, de ne mindkettőt egyszerre. Még egy apróság is, lent van egy olyan, hogy oldalak, ami teljesen üres. Nem tudom, miért vagy ott, de azt vedd ki onnan. Még megjegyezném, hogy nagyon tetszik a Segíts te is! modul. Szerintem csodálatos, hogy felhívod erre a figyelmet, és kirakod a modulsávba. Összességében szerintem mindent elmondtam. Túlzottan nagy hibák nem voltak, sőt! Így: (5/4)
Összességében: 15/11 - szerintem mindent megindokoltam.

Cím:
Ezt a pontot is picit átalakítottam, itt a blog címéről és a bejegyzések címéről írok részletesebben. Először is elmondanám, hogy Az életem margójára nekem nagyon elnyerte a tetszésemet, szerintem figyelemfelkeltő, egyedi és ötletes. Emellett kifejező is, utal arra, hogy a blognak van köze hozzád, mégse árul el túl sokat, véleményem szerint nagyon jó választás volt, igazán jól eltaláltad. Ami még szintén találó, hogy ugye a bejegyzéseknek is mind olyan a cím, hogy a valaminek a margójára. Szerintem ez nagyon  sajátos és eredeti, a blog jellegzetessége, ami szerintem egy szuper dolog. Terveztem, hogy mindig írok valami javitanivalót is, hogy még jobb legyen, de most nem tudok. Mind a blog, mind a bejegyzések címei szuperek, nincs benne negatívum.
Összességében: 5/5*

Bejegyzések:
Az első bejegyzésed egy könyvről szól, amiben szintén egy nagyon fontos dologra hívod fel a figyelmet, szerintem ez is egy csodálatos dolog, hogy nem csak a könyvvel foglalkozol, hanem a mondanivalójára is kitérsz. Ugye a végén ott van az a statisztika, ami nagyon tetszett, mert tényleg fontos dolog, hogy erre felfigyeljenek, hiszen nagyon elkeserítőek a számok, amik ott szerepelnek. A bejegyzéssel nekem csak az volt a bajom, hogy túl rövid. Nyugodtan kifejthetted volna bővebben, a könyvről is írhattál volna még többet, még az érzelmeket, illetve ha fogalkozol erőszakkal, utánaolvashattál volna még bővebben, és adhattál volna tanácsokat, esetleg intézményeket, hogy mit lehet telelni, ha valaki áldozattá válik. Tehát véleményem szerint a saját gondolataidat is fejtsd még, és ne csak azt írd le, hanem keress még segítő dolgokat, ne csak egy statisztikát.
A következő bejegyzéseddel is hasonló gondjaim vannak. A fele poszt egy idézet a szervezettől, utána egy nagyon pici személyes vélemény, végül egy felmérés eredménye. Mint leírtad, te két éve kapcsolatban állsz a szervezettel, voltál ott segíteni, ésegy nagyon fontos dologról van szó! Fejtsd ki a véleményedet bőven, ne sajnáld a helyet, és írj a tapasztalataidról. Engem nagyon érdekelne, hogy milyen is ott, mert ezt nem tudtam meg, csak a szervezetről van egy-két dolog, de abból sem sok. Ha tudsz, miért nem foglalkozol részletesebben a témával? Ott van alul, hogy bővebb információk. A project is érdekes, de mivel a te blogodon járok, a te véleményed még jobban érdekel, mutasd be te a szervezetet! De amúgy az ötlet nagyon jó, érdekes, és a képek tényleg sokkolóak, de ha ez kell, hogy az emberek tényleg megértsék, hogy ez mennyire komoly. Szuper dolog, hogy ilyenről is írsz!
Az előitéletes posztod hasonló csalódás volt. Nagyon komoly témákkal foglalkozol, de nekem néha olyan érzésem van, mintha csak félvállról vennéd. Nem azért, mert komyoltalan vagy, szimplán azért, mert nem mész bele annyira, hogy úgy érezzem, te mindent megtennél azért, hogy megváltoztasd a leírtakat. Oké, ott van, hogy mit gondolsz, de a legtöbb dolog számomra egyértelmű volt. Persze azt is le kell írni, mert van olyan, akinek nem az, de valami mást is részletezhetnél, bővebben. Az jó, hogy felméréseket alkalmazol, és ezzel mások véleményét is a világ elé tárod, de az arányok, hogy a fél poszt csak az, nem jó. Ha már felhozol egy témád, akkor a te véleményed sokkal jobban érdekel, mint másoké. Olyan jó az oldalad, a témák, az írásmódod, de az ilyenekkel lehúzod!
A következő bejegyzésed tartalma konrétan ugyanaz, mint az EFTM-AVÉM-é. Ettől függetlenül jó, hogy kint van mégegyszer a blogon bejegyzésként is. Szuper ötletnek tartom, hogy nem csak cikkeket írsz, hanem a saját sztoridat is megosztod, mert ezzel nem csak azt emeled ki, hogy mi a véleményed, hanem más olyan dolgokat is, amik hozzád tartoznak. Az AVÉM-ről mindjárt írok részletesebben.
A következő bejegyzés ugye a verseny (az a mindjárt elég hamar lett). Szerintem nagyon jó ötlet, hogy ennyire szabad határokat adtál meg, csak egy érzelmet. Emellett engem zavar, hogy nem lehet képet beküldeni. Lehetett volna külön kategória is annak, mert én szívesebben készítenék erre a célra akár egy fejlécet is. Ami még érdekes, hogytrailert lehet beküldeni, képet meg nem. Szerintem az előbbi is elég más, mint a szöveg, és valahogy az értékelésnél nehéz egy kalap alá venni az írott művekkel. Nem tudom, hogy egy versenyt mennyire szokás amúgy véleményezni, én most megtettem/teszem. A leírásból hiányoltam azt, hogy milyen terjedelemben kéred, pl. elfogadsz-e egy verset két rövid versszakkal, meg ilyenek. A másik dolog, hogy azt sem tudtam meg, lehet-e nevezni több művel is. Az utolsó dolog pedig, hogy miért pont szerelem? Szerintem ez egy picit klisé. Annyi érzelem van, akár olyanok is, amik semlegesek, miért pont szerelem?
A következő bejegyzésre nem tudok mit mondani, szerintem egy nagyon kreatív ötlet, és az is megtiszteltetés, hogy én is benne lehetek. A következő poszt is ugyanez. Nem sok mindent árul el az ismertető, mégis felkelti az érdeklődést, tetszett. Jó ötlet. Az utolsó bejegyzésed is ugyanez a kategória, nem tudok mit hozzá.
Összességében: 20/16 – egyedi ötletek, szuper bejegyzések. Az egytlen dolog, hogy fejtsd ki jobban a véleményed!

Helyesírás:
Már megint nem tudok mit írni. Nincs mibe belekötni, nem találtam hibát, csak nagy ritkán egy-egy elírást, de abból is nagyon keveset. Nem is érdemes ezt tovább húzni, így tovább!
5/5*

Írói stílus:
Ez is egy ilyen sűrített pont lesz, a bejegyzés külalakja és a stílusod is terítékre kerül. Az első dolog, ami szemt szúrt, hogy az első bejegyzésedben a bekezdések eleje picit be volt húzva, de csak az elsőben, az összes többiben nincs. Vagy az elsőt igazítsd vissza, vagy a többiben húzd be, egységesítsd. Ami nagyon tetszett, hogy majdnem az összes bejegyzésedben volt valami nagyon találó kép, amik szerintem mind nagyon szépek, inspirálóak. A másik dolgok az idézetek. Az összes nagyon jó, mindegyik passzol, és véleményem szerint a képekkel együtt remek hatásúak, olyan barátságosak a bejegyzéseid, hivogatóak. Bár ez egy elég alapvető dolog, nagyon örülök, hogy mindig kiírod a forrást, amit sokan elhanyagolnak sajnos. Nem nagy szám, csak úgy megörültem. A másik ilyen dolog, hogy a szöveg sorkizárt, ami nagyon jó, főleg, hogy a modulsávban is megoldottad. Az utolsó dolog, ami a külalakot érinti, az az, hogy a bejegyzéseknek mindig csak az eleje jelenik meg, szerintme ez nagyon praktikus, és nekem tetszik!
A stílusod nagyon igényes, a szókincsedet mindig jól megválogatod, és használsz egy-két idegen szót is, amik nagyon beleillenek az egész blogba. Körülményesen fogalmazol, bő mondatokat írsz, és a stílusod tükrözi a személyiségedet, ami miatt a blogod is átadja az utóbbi egy részét. Sikerült belevinned a bejegyzéseidbe valamit, ami tényleg te vagy, mindezt egy igényes burokba csavarva. Nagyon tetszik a stílusod, a fogalmazásod, minden, gördülékenyen lehet olvasni a soraidat. Csak így tovább!
Összességében: 15/15*

Őszintén szólva megpróbáltam tényleg mindent megtenni, hogy fejlődhess, de a blogodban az egyetlen kivetnivalóm tényleg csak az, hogy a bejegyzések lehetnének hosszabbak, és több saját véleményre is kíváncsi lennék.
60/53
(jóváírtam a három csillag miatt egy pluszpontot)
Puszi:
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése