2015. június 6.

#49. Kritika ~ Lilo, the mass murderer

Sziasztok!
Az iskola hajrájából kiszakadva egy kritikával érkeztem nektek.
Az írónak itt az elején leszögezném, hogy amit lejjebb leírok, azzal nem állt szándékomban megbántan őt és bocsánatot szeretnék kérni, hogy ilyen sokára tudtam csak elkészíteni a kritikáját!
Jó olvasást hozzá!


http://lilothemassmurderer.blogspot.hu/

Író: Zsana


Kinézet 
Fejléc:
Hát első ránézésre nagyon nem tetszett, sőt!, mikor megláttam ki is nyomtam a blogodat. Viszont jobban megnéztem és rájöttem, hogy a háttér nem is olyan rossz. Igaz, hogy egy kicsit eltér a megszokottaktól, de ez nem is baj. Tehát a háttérrel nincs problémám, tükrözi a történet. Középen egy lány az arca látható fehér festékkel lefestve, ami nekem elrontja az összhatást. Valahogy nem illik a háttérbe. A helyedbe én egy teljes alakos karaktert tettem volna rá, amivel, sokkal jobban mutatna, szerintem. A cím betűtípusa nagyon tetszik, bár őszintén bevallom, nekem nagyon kevés betűtípus nem tetszik. Az külön plusz pont nálam, hogy a „Lilo”-t pirossal írtad, ezzel kiemelve, így következtetni tudtam rá, hogy a főszereplőnk neve Lilo. A cím színe nem égeti ki a szemem, olvasható a fejlécen. A fejléc mérete a kicsi.
 Összességében: A karakternek szánt arc és a fejléc mérete nem tetszik, de a többivel nincs bajom!
5/3
 Design:
Őszintén nagyon tetszik a háttér. Fel sem tűnt első ránézésre, hogy ez egy sima egyszerű sablon. Piros és a fekete nagyon szépen harmonizál egymással. A szöveg háttere, ami szürke, abszolút nem üt a feketétől és a ráírt fekete betűk is olvashatók. Az egér viszont nagyon nem tetszik. Nem szeretem a túlcifrázott egereket, én inkább a normális egérnek vagyok a híve, nem az olyannak, aminek kóddal adnak valami alakot, a te esetedben kést.
Összességégben: Nagyon tetszik a dizid, csupán csak az egér rontja el az összhatást.
 5/4
 Modulok:
 Az első modul egy szavazás, ami jó helyen van legfelül.
 A következő a menü, ami középen szürke a szélei meg pirosak, ha ráviszem, az egeret ez a színkombináció megfordul és kihúzódik oldalra. Ha rákattintok, szépen megnyílik mindegyik. A fejezetek elhelyezésével kicsit lemaradtál, már a kilencedik részt is kitetted, de a menüpontba még csak a hatodik fejezetig tetted be. Ezt javítsd ki! A szereplőknél nem estél bele abba a hibába, hogy szinte minden adatát leírod, mint például a magasságát, vagy a haja színét, ami teljesen felesleges lenne. Csak az életkorát és egy idézetet írtál az illető karaktertől, ami nagyon tetszik. A cseréket viszont jobb lett volna, ha külön modulba a modulsor legaljára helyezed.
 A következő modul a történet nevet viseli. Jobb lett volna, ha fülszövegnek nevezed el, az a blogger világban sokkal találóbb. Szép szövegdobozba van helyezve, aminek az árnyéka vörös. Nem néz ki rosszul, de ha nem lenne, a háttérfény az sem lenne baj.
 A következő a rendszeres olvasók modul, amit lejjebb kellett volna elhelyezni.
 A következő a chat. A háttere áttetsző, az üzenet szövege szürke, amitől nem ég ki a szemem, de olvasható. A nevek színe vörös, ha ráviszem a kurzort simán csak alá lesz húzva.
 A soron következő a blogarchívum. Na most, ha van olyan menüpontod, hogy „Fejezetek” akkor teljesen felesleges az archívum. Szóval valamelyiket töröld, mert kettő teljesen felesleges!
 A következő a látogatók száma c. modul. Nincs mit hozzáfűznöm.
 A következő a „Jelentkeztem” nevet viseli. Ezt jobb lett volna, ha a cserék helyére teszed egy menüpontba. Lényegtelen, hogy ott virítson és aki nem kíváncsi rá, azt még idegesíti is.
 A legutolsó a profilod, amihez nincs mit hozzáfűznöm.
 Összességében: Vannak kisebb elrendezési hibák a modulsávodon, de ezeket tíz-tizenöt perc alatt ki lehet javítani. Egyébként minden szükséges modul megtalálható benne, viszont az archívumot vagy a „Fejezetek” c. menüpontot töröld!
 5/4 
Történet 
Fülszöveg:
Mikor elolvastam a fülszövegedet örömmel kezdtem olvasni a blogodat, mert végre nem egy tömeggyártmány One Direction fanfictionról van szó, hanem egy igenis is egyedinek ígérkező történetről. Viszont kevés információ van benne megadva. Addig rendben, hogy elárultad a lányról, hogy tömeggyilkos tizenöt évesen és hogy ezáltal mindenki megismeri a világban. Körülbelül ennyi információt árultál el a történetről. Le kellett volna írnod, hogy kiket gyilkolt meg és miért, utána pedig, hogy egy nevelőintézetbe kerül, és ott mi történik vele. Ha ezt szépen megfogalmaznád, és ezt tennéd a fülszövegbe, sokkal figyelemfelkeltőbb lenne, mint most.
 Összességében: Jó a fülszöveged, de nem elég figyelemfelkeltő. Ha néhány dolgot még belefogalmaznál, a történetről sokkal jobb lenne.
 5/3
A történet ötlete: 
Nagyon egyedi, mint már feljebb említettem én még ilyennel nem is találkoztam a blogger világában, pedig igen sok blogot volt szerencsém elolvasni. De ilyen ötlet még senki nem jutott eszébe, hogy egy tömeggyilkos lányról írjon. Nem tudok mit kritizálni a történet ötletén, mivel nem elcsépelt és nem sablonos.
 5/5
Első fejezet: 
Prológusról nem tudom elmondani a véleményem, mert nincs. Igazából nagyon sokan szeretik, ha egy blognak van prológusa, de van, aki szerint nem szükséges, hogy legyen. Én az utóbbiak táborát erősítem. Viszont ehhez a történethez szerintem könnyű lett volna egy prológust írni. Leírhattad volna benne, ahogy Lilo meggyilkolja az osztálytársait. Bár hozzáteszem ezt megtetted egy fejezetben. 
 Na, de itt nem a prológusról van szó, hanem az első fejezetről. Először is rövid. Egy fejezetnek legalább négy oldalasnak kell lennie, a tiéd pedig három oldalas és ezer valamennyi szavas, ami azért valljuk be elég kevés. Igen tudom, hogy itt még csak az első fejezetről van szó, de legközelebb figyelj, hogy minél többet próbálj leírni egy részbe, hozd ki magadból a maximumot.
 A tartalommal nincs semmi baj. Érhetően le van írva minden és a cselekmény szál is követhető. A párbeszédet a karakterek stílusához igazítottad és sikerült valósághűen megoldanod. Szépen bemutattál mindent, teljesen jól el tudtam képzelni a helyszínt és a szereplőket is. 
Viszont egy valami azért nagyon szúrta a szememet. Egy tömeggyilkosról beszélünk ugye? Jó pár embert megölt és Floyd beteszi három lány mellé egy szobába? Gondolj bele, te ezt megtennéd? Szerintem nem! A cselekményt úgy alakítsd, hogy azok valósághűek legyenek, hisz nem fantázia történetet írsz! 
 Összességében: Rövid a fejezet, de a cselekménye jól van kialakítva kivéve egy kis hibát. 
 5/4
Az utolsó feltett rész, alias, kilencedik fejezet:
Itt is a rész hosszával kezdeném. Ez sem sikerült hosszabbra, mint az első fejezet. Itt is csak meg tudom ismételni magam, hogy próbáld meg magadból a legtöbbet kihozni és minél többet leírni. A cselekmény itt is jól ki van alakítva érthető és követhető. A párbeszédek jók. Az első fejezetben is ugyanolyan jól fogalmaztad meg a cselekmény, mint az utolsó közzétett részben, tehát látszik, hogy már van gyakorlatod.
 Összességében: Ugyan azt tudom elmondani, mint az első részről. Ez a rész is jól meg lett írva, akárcsak a többi.
 5/5 
Fogalmazás/Helyesírás:
A helyesírással kezdeném. Elolvastam az összes részt és én nem vettem észre hibát, de természetesen egy-egy elütés nem, ha esetleg előfordul nem nagy hiba, hiszen mindenkivel megeshet.
 A fogalmazásod alapján több mindent meg tudok állapítani. Például azt, hogy elég régóta írsz. Hiszen egy kezdő író nem fogalmaz így. Az fogalmazásod gördülékeny és könnyen el lehet benne merülni. Leírok is vannak bőven, de vannak olyan bizonyos helyek is, ahol jobban ki lehetett volna fejteni a helyszínt, vagy a szereplők érzelmeit. Ha nem gond, most nem élnék példával. Nem tőmondatokat használsz, hanem szép kerek mondatokat, ami jó. Legvégül pedig, eldöntötted, hogy múlt időt használsz és ezt végig be is tartod, valakinél ez súlyos hiba, de nálad szerencsére ez nem fordult elő.
 Összességégben: A helyesírásoddal nincsen gond, a fogalmazásod is figyelemre méltó. Van tehetséged hozzá!
 5/5

Remélem nem sértettelek meg semmivel, nem állt szándékomban. További jó blogolást!
ui.: Lett egy új feliratkozód!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése