2015. április 2.

#41. Kritika ~ Regényed az életed

A következő kritikám Anastasia B.-hez szól, aki a Regényed az életed című blog írója.
Aláfestő zene...
One Direction - Don't Forget Where You Belong                                 

 Első benyomás:
Egy kicsit ismerősen cseng ez a cím, bár nem tudom, hogy honnan. Mindegy. Legalább nem elcsépelt. 
A design nem ronda, de nem is egyedi. Simán egy letöltött sablon és kb. ennyi. És még oda sincs írva, hogy csak a fejlécet csinálta ő... (x
Ez azért elég csúnya dolog, főleg, hogy Lanának simán van annyi tehetsége hogy átkódolja. De ezt majd bővebben később kifejtem.
5/4



Fejléc:
Nem csúnya, sőt szerintem szép, de a középen Anna Kendrick elég furcsán áll. Oda mondjuk lehetett volna Niallt, hiszen ő is egy főszereplő. Fent egy kicsit sok szerintem a textúra, az a házablak már nem kellett volna oda. Anna (középen) feje fölött nem értem azokat a pöttyöket, és elég csúnyán is mutatnak. 
De térjünk a pozitívumokra. Nagyon tetszik ez a betűtípus, Lana pont megtalálta a megfelelőt, és őszintén megmondva, azok a virágok is pont odaillettek. Nemhiszem, hogy fogsz újat rendelni, inkább örülsz, hogy megcsinálta neked. De mindegy, azért elmondom a véleményem.
5/4

Design:
Mint azt már feljebb említettem, az egész egy letöltött sablon, amit szépen feltoltak, és kicserélték a fejlécét. Ezen nincs mit ragozni. Inkább rátérnék a modulokra.
Ami először szembetűnt, az az, hogy a chat nagyon nem illik a bloghoz. Olyan zöldes-libafosos-barna, sokkal szebb lenne sima sötétbarnával, mint a modulok címe. A modulok sorrendjén is változtatnék. Mondjuk a chatet és a menüt fel lehetne cserélni, de még a chat előtt helyezd el a rendszeres olvasókat. AMINEK NE CSAK EGY :) LEGYEN A NEVE! Ha nem jut más eszedbe, akkor legyen "Rendszeres olvasók" , de ne egy SMILEY! A menüre jobban rátérve, engem az azon belüli sorrend is irritál. Fölülre tedd a fontosabb dolgokat pl. Szereplők, Fejezetek és csak utána azokat, amik senkit se érdekelnek. pl. így: Főoldal, Szereplők, Fejezetek, Díjak és versenyek, Kritikák. És ha már ott van a Fejezetek pont, tisztára felesleges egy archívum, a menüvel sokkal könnyebben meg lehet találni azt a részt, amit keresünk. (De akkor azt rendesen vezesd!) Aztán van ott egy Cserék modul, amiben semmi sincs, ráadásul az alján van egy olyan... Szóval azt szedd ki! Az Információ le van maradva , mert a hetedik fejezet már elmúlt, réges rég, és ma már ÁPRILIS 2-a van. Mellesleg szerintem ez full hülyeség! Miért írják ki, hogy mikorra várató a következő rész? Akkor írod meg, ha van időd és ihleted. Akkor vannak azok a gifek. Szerintem jó, hogy megpróbáltad színesebbé tenni, de akkor olyat válassz, ami illik a bloghoz! Pl. én bizti olyan barna árnyalatút választottam volna ide... És akkor ne az legyen a neve, hogy HEY! hanem, hogy NIALL. 
5/2

Fülszöveg:
Mit ne mondjak, ez nagyon kevés. Írd le sokkal részletesebben, mert ebben semmi figyelemfelkeltő nincs. Mindenki tudja, hogy Niall-t akarja majd tönkretenni, és azt is, hogy meg fognak változni az érzései, ez nem kérdés.  Nem keltette fel az érdeklődésemet. Az alap történet igazából nekem tetszik, de ahogy azt tálaltad, na az már nem. Ráadásul az utolsó mondat (Mindezt megtudod, ha figyelemmel követed a történetem) már nem kell oda. Csak felesleges billentyűkoptatás.
Aztán annyi a központozási hiba benne, mint égen a csillag. Ha ilyen lesz a történetben is, én eskü kiugrom az ablakon.
Helyesen:
Mayna Collins a lány, aki mindent megkapott az életében. Sikert, fényt és csillogást. Ám most másra vágyik! Egy neves sztár életét készül porig alázni egy könyv segítségével, ezért beépül mellé. De vajon sikerülni fog ez neki? Vagy a végére megváltoznak az érzései? 
/egy kicsit átfogalmazva/
5/1

Prológus:
Tetszett, ahogy egy levél formájában írtad, de akkor oda kellett volna írnod, hogy "Kedves XY!". És az is jó, hogy a jövőből íródott.
Na mindegy, egy szó mint száz. Tetszett.
5/5

Történet:
Nem tudtam végigolvasni, mert nem tetszett. Bocsi, de ez van. A lány szemszögei még úgy ahogy jók, de szerintem e fiúval túl nagy fába vágtad a fejszéd. Másrészt szerintem sokkal jobb lehetne a történet úgy, hogy csak Mayna szeméből írnád az egészet.
Az első két fejezetig jutottam, de tovább egyszerűen nem akartam tovább.
Az alaptörténet arról szól, hogy Mayna, a főszereplő lány híres író lesz, és az egyik dedikáláson találkozik Niall-lel, és természetesen felismeri. Eddig jutottam. Igaz, meg szerettem volna tudni, hogy miért jut arra, hogy tönkretegye, de ha egy tippem lehet, akkor az új könyvéhez kell egy alany, hogy ne vesszen el a süllyesztőbe. És Niall híres, tinibálvány, ezért sokan megvennék a könyvet.
Aztán volt benne pár irreális jelent. Pl. szerintem az írónő nem puszil meg csak úgy egy rajongót, már nem azért... De mindegy.
Nem azt mondom, hogy tucat, de eléggé kiszámítható. Olyan mint egy amerikai tinifilm.
5/2

Helyesírás:
Többek között ezért is nem bírtam tovább. Lehet, hogy csak én vagyok ennyire érzékeny a központozásra, de a vesszők annyira más helyen vannak, mint kellene, hogy legyenek... Nagyon brutális. Nem tudom, hogy hány éves vagy, mi nyolcadikosan vettük a vesszők helyes használatát... Kérdezd meg (újra) a nyelvtan tanárod ebben a témában. Aztán nem sok helyen, de volt pár szó is helytelenül írva.
5/3

Öszzpontszám: 35/21

Remélem nem bántottalak meg semmivel, ha mégis nem állt szándékomban. 

További jó blogolást!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése