2015. március 22.

#38. Kritika - Lie Together

Sziasztok!
Nagyon régen volt tőlem bejegyzés, amit nagyin sajnálok, de csak most kaptam vissza a teljesen újra telepített gépemet, amivel még ismerkednem kell, mert kicsikét kínai. Na a lényeg az, hogy mostantól igyekszem aktívabb lenni! Szóval bátran rendeljetek tőlem kritikát! 
Az írónak pedig az itt az elején is szeretném leszögezni, hogy egy szavammal sem állt szándékomban megbántani őt! 
Jó olvasást hozzá!
Bells

http://lietogether.blogspot.hu/
 Író: Hope Christina 
 Cím: Lie Together
Kinézet
Fejléc:
Őszintén nem is tudom, hogy mit mondjak, és ezt nem jó értelemben értem! Kezdeném a fejléc hátterével, hiszen azzal van a legegyszerűbb dolgom. Szépen rá vannak rakva a képek és szépen is vannak összemosva. Semmi problémám vele, szépen meg van, csinálva; bár nekem van egy olyan gyanúm, hogy ez egy elkészített textúra, amire rábiggyesztettél egy karaktert. A betűtípus, amivel ráírtad a címet egyszerűen RONDA! Még a „Lie” szónál jól néz ki az, hogy nagybetűvel van írva, de a „together” szó betűtípusával nagyon mellé nyúltál, szinte olvashatatlan a szó! Ha nem tudnám a blog címét, és csak elém biggyesztenéd a fejlécet biztos, hogy nem tudnám kivenni normálisan a cím szövegét. Mielőtt a fejlécen látható karakterről kezdenék beszélni, először feltennék neked egy kérdést; neked tetszik így a fejléc? Csak mert nekem nem! A háttér szép, a betűtípus nagyon jó indulattal elmegy, na de a karaktert, ahogy ráhelyezted, na, az valami katasztrofális! Abszolút nincs belemosva a háttérbe! Képszerkesztővel szimplán ráhúztad, vagy mi? Arra nem gondoltál, hogy valamit csinálni kellene vele azért, hogy a fejlécen valahogy nézzen is ki? Nagyon nem szeretem, mikor a fejlécbe nincs belemosva a karakter és csak azon megáll a szemem. A fejlécen nem csak a karakter a lényeg, hanem az összkép, amit együtt alkotnak! Aztán tüzetesebben elkezdtem megvizsgálni a karaktert. Édes drága bogaram, te mi a jó isten csináltál a lány hajával, hogy ahol szőkének kellene, legyen ott szürke? Nagyon kitűnő, és nagyon csúnya is!
Összességben: Ezen a fejlécen csak a háttér a szép. A betűtípuson változtatni kellene a karaktert meg egy kicsit normálisabban belemosni a háttérbe és nézne is ki valahogy!
5/2
Design:
Erre csak annyit mondanék, hogy egy kódos designnel jobban jártál volna, ki is fejtem miért. Háttérnek a sablon mögé egy szürke, virágmintás hátteret választottál. A sablon pedig ebbe nem olvad bele. Egy kódos designél pedig minden egy kiválasztott színű és annak árnyalatai, a fejléc nem válik külön a sablontól, hanem annak a része és pont úgy alkotnak egy kerek egészet. A tiédnél viszont ez nem így van. A sablon mögötti háttér nem passzol a sablonhoz, sőt kifejezetten ronda mellette, hiszen a bejegyzés háttere barna és véleményem szerint a barna és a szürke nem igazán jön össze. A betűtípussal nincs bajom, olvasható, a színe nem égeti ki az ember szemét.
Összességben: Szerintem a designet teljesen csinál újra, hiszen ez valami katasztrofális, vagy esetleg azt tudom mondani, hogy kérj meg valakit, aki megcsinálja neked a designet és vele együtt a fejlécet is!
5/1
Modulsáv: 
Az első, ami el van helyezve az egy fülszöveg, egy fehér alapon barna keretes szövegdobozba összenyomott betűkkel és benne egy rövid giffel. A giffel az a bajom, hogy túl rövid, és túl nyálas. Ki a fene szereti, azt nézni miközben olvassa a fülszöveget, hogy egy páran a giffen elkezd csókolózni, majd elölről indul az egész? Szerintem senki. Ez a szövegdoboz pedig nem illik az összképbe, a benne lévő szöveg kinézetét valahogy normalizáld; növelj a méretén és a betűtípusán, a sorok közti helyett sem árt megnövelni. A tartalma viszont teljesen sablonos, akárcsak  a történet. Viszont plusz pont, hogy maga a lényeg jól meg van fogalmazva.
A következő modul a menü. Ha ráviszem a kurzort, ami rajtuk kereszté változik, egy szürke árnyalatot kap és a menüpont címe a hosszú üres barna sáv végére ugrik. Őszintén, nagy rossz menüt választottál. Vannak ennél sokkal szebbek is, amik jobban illenek az ilyen fajta blogokhoz. Viszont az már plusz pontnak számít, hogy nem olyan árnyalatot kap, amitől kiég a szemem. Ha megnyitom, a menüpontokat minden gond nélkül megnyílnak, szóval csak a választott menü kinézetével van egy kisebb probléma.
A rendszeres olvasók modulhoz nincs mit hozzáfűznöm!
A chat a következő a sorban. Fehérek a nevek és a szöveg is, ami önmagában nem lenne rossz választás, ha áttetszőre lenne állítva a chat háttere. De őszintén megmondva ez a barna nagyon nem illik sem a bloghoz, sem a chat hátterének! Ráadásul, ha ránézek, a chat szövegére kiég a szemem, mert nagyon rikít a fehér barna alapon a fehér. Hidd, el sokkal jobb lenne, ha áttetszőre vennéd a hátterét!
A látogatók számához sincs különösebb hozzáfűzni valóm. Nem hátrányos, hogy kint van, de ha nem lenne, kint az sem lenne olyan nagy probléma.
Az információk modulról pedig ugyan azt tudom elmondani, mint a fülszöveg modulról. Nem illik a bloghoz ez a szövegdoboz, a benne lévő szöveg apró és zsúfolt. Itt is azt tudom mondani, hogy tüntesd el a barna kertet és növeld meg a betűk méretét. Az jó, hogy feltüntetted, hogy a te munkád a fejléc és a design és azt is, hogy az ötleteidet egy sorozatból vetted. Bár azt nem teljesen értem, hogy: 
Blog zárása: nem tervezet
Már nem azért, de egyszer vége a történetnek és akkor a blog is bazár. Szóval szerintem egyszerűbb lett volna egy kötőjellel elintézni az egészet, de te tudod.

Utána következnek a cserék, a blogarchivum és a blogger profilod, ezekről nincs mit mondanom.
Összességében a modulok jó sorrendben vannak elhelyezve, viszont a szövegdobozokon én mindenképpen változtatnék, hiszen így nagyon csúnyák!
5/3

Történet:

Sablon! Ezzel az egy szóval jellemezném az egész történetedet. Előre leszögezem, hogy nem volt időm mind a 21 részt elolvasni szóval, ha egyes dolgok nem úgy vannak, akkor az kérlek, nézd el nekem.
Szóval a prológus; hát az valami tragédia! A prológus egy múltbeli eseményt dolgoz fel, nálad ez volt az egyetlen plusz pont a prológusnál, hogy valami hasonlót írtál. Itt is feltennék neked egy kérdést. Hány olyan blogot olvastál már, ahol terhes lesz a lány aztán vagy elmegy Harryhez könyörögni, hogy fogadja be, vagy elmegy, és aztán összetalálkozik a később vele és szerelem a vége? Mert én rengeteget! Véleményem szerint gyorsan akartál a prológusban mindent elmondani, de ez még a kisebbik baj volt. Én attól kaptam agyvérzést, hogy a szülei kidobták otthonról, mert nem akart arra az egyetemre menni, amit ők választottak neki. Na, az kiverte a biztosítékot! Gondolj már bele, hogy a te szüleid kidobnának, ha nem akarsz arra az egyetemre menni, ahova ők akarnak küldeni és közben terhes vagy? Szerintem rohadtul nem, szóval jobban járnál, ha valósághűen írnál és ilyen képtelen dolgokat ne nagyon írj bele, mert valaki, ha elolvassa a prológust, akkor vagy elkezd szörnyülködni, vagy elkezd nevetni rajta. Hogy melyik a rosszabb eset azt döntsd el te!
Szóval elég nagy erőfeszítésembe került tovább olvasni ezt a valamit, de megtettem, de az akaraterőm, csak a harmadik részig volt elég, amiért bocsánatot kérek. Szóval az első részben ecsetelted, hogy elmegy Harryhez, és innen tovább, hogy ott marad bla, bla, bla… Harry helyében te befogadtad volna? Gondolj bele, Harrynek csak egy kaland volt és pont leszarta másnap reggel, hogy mi lesz vele, nem hogy befogadja, rá nem tudom mennyi időre! Itt van a másik képtelenség. Több nem nagyon maradt meg, de kitalálom a fülszöveg alapján. Állandóan veszekszenek, de vannak békésebb időszakok is. A főszereplő lány többször elakar, majd menni a nagyobb viták után, de aztán Harry megakadályozza, vagy utána megy és könyörög neki, hogy maradjon ott. Aztán egymásba szeretnek, megszületik a kisbaba és Happy End! Ha nem így van bocsánat, de nekem ez jön le az első pár részből és a fülszövegből.
A fogalmazásod viszont nem rossz! Viszont olyan dolgokat fejtesz ki, ami véleményem szerint kevesebb magyarázással is érthető. Viszont a párbeszédeknél alig van valami magyarázás, ami azért zavaró. Nagyobb hangsúlyt kellene fektetned az érzelmek leírására, a tájleírásokra, a körülírásokra és a párbeszédekre. Sokkal jobb lenne!
Összességében: A történet sablonos, de ha a fogalmazással kapcsolatos tanácsaimat megfogadod, akkor azzal sokat javíthatsz a történeten!
5/2

Remélem nem bántottalak meg semmivel, nem állt szándékomban. Minden csak tanácsnak szántam!
                                                                                                                               Bells Booth

2 megjegyzés:

  1. Kedves Bells!
    Először is köszönöm, hogy elválaltad a tragédiás blogomat! Minden amit leírtál a te véleményed, hisz ezt kértem tőled! Akkor mindenre röviden válaszolgatok mindenre, ha már megírtad a kritikámat! A fejlécet, mindenki úgy csinálja meg, ahogy szeretné, próbáltam összegyűjteni, az edigi tanácsokat, egyik kritikus ezt mondja, a másik azt! Nem igazán tudom, hogy mikor teszek jót, mikor nem, ami azért egy kicsit elkeserítő. A fejléc nem annyiból ál, hogy ráraktam egy texturát, azokat én szerkeztettem össze. Nem nagyon szeretnék rajta lovagolni, de szerintem nem minden blognak kell tökéletesnek lennie. Egyszerűen fáj a fejem tőle, hogy mindenki kódos designt csináltatt, mostanra talán egy kicsit enyhűltem, de nem teljesen. Csinálhattam volna azt is, egyszerűen nem akartam sablonos lenni, hát ezekszerint ez sosem jönn be...
    Ennek ellenére megjegyzem minden tanácsodat és elraktározom magamban.

    Hope Christina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hope!
      Örülök, hogy nem haragudtál meg azért, amit fent leírtam. Abban igazad van, hogy minden kritikus mást mond, mert mindannyian mások vagyunk! Viszont mi kritikusok csak leírjuk a véleményünket, az már a te dolgod, hogy mit fogadsz meg belőle. :)
      További jó blogolást! :)
      Bells

      Törlés