2015. január 3.

#7 Kritika ~ Kiwi stories

Sziasztok!
Ezennel meghoztam az első kritikámat ennél a blognál, amit Kiwi-nek írtam, aki a Kiwi stories - Téli mese írója. 


Első benyomás:
Nekem a címmel van a legnagyobb bajom. Kiwi stories vagyis Kiwi történetek/mesék Ez értelmes? Mert nekem nem tűnik annak. Bocsi. Értelmesen: Kiwi’s stories, ami azt jelenti, hogy Kiwi történetei/meséi. Szerintem gondold meg, hogy teszel oda egy ’s –t.
A design nagyon egyszerű, bár nem vagyok a híve annak, hogy a kinézetről ítéljük meg a blogot, de azért némi jelentőséget annak is kéne tulajdonítani. De erre majd a továbbiakban rátérek.
Remélem  a történet nem tükrözi a kinézetet.
5/1

Fejléc:
Látom saját munka…
A lányról a PNG egész jó, de ez az össz ami pozitívum lenne. Oké, még a ’Téli mese’ betűtípusa is tetszik. A fejlécalap sima egyszerű, akár háttér is lehetne, valószínűleg netről leszedett.  De az is csúnyán belelóg a főszereplőbe, így elrontja az egészet. Még külön kitérnék a bal alsó sarokban lévő kis díszre, amivel megpróbáltad feldobni az egészet, nem nagy sikerrel.  Tegyél bele több textúrát, az már mindjárt segít az egészen! Bár a legjobb lenne arra hagyni az egészet, aki ért is ehhez. Érdemes lenne rendelni valahonnan, akár innen is.
5/2

Design :
Nagyon alap, ilyet még az is tudna csinálni, aki tényleg annyit ért hozzá, mint én a földrajzhoz, tehát semmit.  Az egész nagyon unalmas és egyszínű. Sőt…a fehér nem is szín! A ’Fülszöveg’ modul nagyon csúnya így, hogy a neve ketté van vágva és a közepébe beleírtad a blog címét. Elég lenne egy sima szövegdoboz, amiknek a kódját bármelyik design blogon találsz. A menü az eddigi legrondább amivel találkozta. Bocsáss meg, de ez az igazság.  Egyszerű fehér, ami ha rámész hirtelen átvált a fejlécen található háttérre.  A ’Blogról’ című pont szerintem teljességgel felesleges. Amit ott leírsz, azzal színesíthetnéd az oldalsávot egy ’Információk’ ponttal, nem kell nekiszentelni egy külön menüpontot. És még valamire külön fordítanék figyelmet, az pedig a blog tetején lévő zenelejátszó. Nem érdemes. Tudod miért? Mindenkinek más a zenei ízlése. Ráadásul ezek a zenék még nem is illenek a télhez… De még ha passzolna a designhoz! De nem! Igaz, mind a kettő lila, de nem is az, hogy az egyik sötét, a másik meg világos, hanem nincsenek egy árnyalatból. A zenelejátszó színe színtiszta sötétlila, míg a design alapja inkább kékes-lilás.
Gondolkozz el egy design átalakításon! Bár láttam, hogy te teljesen megelégszel a mostanival…
5/1

Fülszöveg:
Az alapsztori nem tűnik mindennapinak, de nem keltette fel a figyelmemet. Tehetnél a végére több költői kérdést. És leírhatnál benne több dolgot a történetről.
5/2

Prológus:
Nincs. Pedig az elég fontos, mert az vezeti be a történetet, hogy ne csak beleugorjunk az egészbe. De most már mindegy.

Történet:
Tetszik! Bár az egészet homály fedi. Sok benne a párbeszéd és kevés a leírás, ami egy kicsit zavaró. De nem rossz!
5/4

Helyesírás:
Sok a vesszőhiba és a szóismétlés, de mást nem nagyon találtam, ami nagyon kirivó lett volna.
5/4

Összpontszám: 30/14

Tanácsok:
-          -Elkellene egy igényes design átalakítás
-         - Írj több leírást, és ne fedje ennyire homály a történetet, mert eléggé zavaró
-          -Figyelj a vesszőhibákra és a szóismétlésekre!

Bocsáss meg ha valamivel megbántottalak, a kritikát csakis építő jellegűnek szántam! 

És egy kis aláfestő zene...




2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm szépen a kritikát!
    Igen, már rendeltem egy teljes design és fejléc átalakítást, előbb-utóbb el fog készülni. (Ezt a chatben lehet olvasni)
    A történet homálya hamarosan ki fog derülni, nélküle túl kiszámítható lenne. (Szerintem.)
    Még egyszer köszönöm a kritikát, megfogadom a tanácaidat.
    Puszi,
    Kiwi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, én köszönöm, hogy megfogadod a tanácsaim :)
      Xxx
      Barby

      Törlés