2015. január 3.

#8 kritika - Jeges érintés

No, akkor meg is jöttem a második kritikámmal. Hoztam volna hamarabb is, de tudjátok, karácsony, nagy a herce-hurca ilyenkor! ^^ Jut eszembe, utólag is mindenkinek Kellemes ünnepeket és Boldog Új Évet! :)

Akkor a következő kritikám Arika Blue Jeges Érintés nevű blogja lesz.

Halkan megjegyezném, hogy korábban kért már tőlünk kritikát, és értem én, hogy több szem többet lát, de harmadik kritikát már nem vállalunk! :D

Köszönöm, hogy szóltál, hogy megváltoztatod a dizit. Tényleg. Sok munkát megtakaríthattál volna, így ki kellett törölnöm az egészet és újra írni.

Fejléc: Ahogy az előző fejléc, ez is egy készen letöltött design része. Vagyis gondolom, hogy az, ugyanis a cím ezen sem szerepel, helyette csak egy jól csengő angol mondat van. Szerintem rendelned kéne egy fejlécet, ami tényleg a történetről szól, nem pedig egyben lett feltöltve. Máskülönben csodálatos munka, de hát nem is vártam mást. Az alap gyönyörű, akárcsak a lány, kedvencem pedig a virágok (azt hiszem meggyfa, de nem lennék benne biztos). Az viszont jó pont, hogy ez végre illik a vámpíros alaphoz.

10/7 (csak mert egy az egyben lett felpakolva, és még cím se lett rászerkesztve)

Design:  Egyszerű és nagyszerű. Mindenki panaszkodik a deviantartos design miatt, bár én nem értem, ha  át van szerkesztve és egyedi fejléc van hozzá (ami itt mondjuk nem igaz), az akkor miért olyan nagy baj. Mindegy, ez nem is idevaló. Ami a modulokat illeti, a sorrend rendben van, bár szerintem kicsit túlzsúfolt. A közleményt és az idézetet kivenném. Az előbbit azért, mert mindenki látja a nyilvánvalót (esetleg akkor érdemes, ha azt írod ki, hogy késni fogsz), az utóbbit pedig azért, mert szerintem teljesen felesleges. Maximum ha te magad találtad ki az idézetet, ami illik a történethez. A karaktereknél örömmel látom a változást, hogy csak az idézeteket hagytad, ennyi pont elég is, nem kell minden információt odasűríteni.

10/9

Összhatás: Összességében ez egy nagyon szép design, a szöveg sorkizárt, és nem vakít meg teljesen a sötét alapon világos betű sem (Bár egy-két fejezet még rendben volt, az ötödiknél már mindenhol csíkokat láttam). A fejezetekben nincsenek, vagy alig vannak képek, ami jó, mert nem szeretem, ha azzal van teletűzdelve. A betűtípus kicsit zavaró, de nem annyira, hogy ne lehessen elolvasni. Tetszik, hogy nincs ott az egész fejezet, így gyorsabban végigszaladhatok a főoldalon, nem kell megannyi szövegen végigfutnom. A fejezetek elején lévő idézet tetszett (egyik kedvenc íróm Julia Quinn).

5/5

Alapötlet: Ezt mindig fülszöveg és prológus alapján ítélem meg. Mivel neked nincs prológusod, így marad a fülszöveg. Elég homályosan lett fogalmazva, de tetszik. Szépen fogalmazol, és tudjuk, hogy vámpírok lesznek a főszerepben. Anno nagyon híresek voltak a vámpíros blogok/történetek/filmek, mára felváltotta őket az angyalok/démonok/One Direction (na jó, az utolsó poén volt). Kicsit félve is kezdtem el olvasni ezért a történetet, de ha már engem kértél, akkor mondom bátor leszek. New York kissé zavart, mert mondhatni minden sztori ott, esetleg Londonban vagy Párizsban játszódik, de végül is ez nem olyan nagy hiba.

15/14 (elsőre kicsit berzenkedek tőle)

Megvalósítás: Azt tudni kell, hogy én csak öt fejezetet olvasok el a történetből, mert ez alapján már meg lehet tudni, hogy szeretném-e tovább olvasni az adott blogot, avagy sem. Nos, akkor haladnék sorban. Az első fejezet alapján már tudom, hogy igényesen írsz. Szépek a megfogalmazásaid, a leírásaid, nem kapkodsz. Azonban néhol voltak kissé furcsa jelenetek. Mikor Laycie hazamegy és holtan találja édesanyját, arra gondolt, hogy vége a kapcsolata Blake-kel. Különös volt, hogy nem akadt ki rögtön a látványon. A másik érdekesség, hogy nem ellenkezett, mikor megharapták. Semmi. Nem tudom, én biztosan nem hagytam volna csak úgy, hogy kinyiffantsanak. Mindegy. (Végül az első hibát a végén kijavítottad, mikor a lány gyászolt elvesztett szülője miatt). A második fejezet eléggé… ha csúnyán akarom kifejezni magam, gyászos lett. Nem szeretem az ilyen történeteket. Mivel elég érzelgős vagyok, ezen is fojtogatott a sírás, ami jó dolog, mert azért nem szoktam minden könyvön (blogon meg pláne) pityeregni. Ami nem tetszett az Laycie csapkodó gondolata és érzései. Értem én, hogy össze van zavarodva, de akkor is rettentően furcsa volt, hogy egyik pillanatban sír a fiú miatt, másikban pedig örül, hogy meghalt. Persze ezeket mind megmagyarázod, mégis olyan csapongónak hat tőle a történet. A többit nem fejteném ki, mert napestig olvashatnád, de azt el kell mondanom, hogy engem megfogtál. Különleges világot teremtettél, bár néhol vannak még furcsa megnyilvánulások. Ezeket nem kérem meg, hogy javítsd, mert akkor nem ez lenne a történet, de a jövőben figyelj arra, hogy ne legyenek a valóságba megtörténhetetlen dolgok (mondom én ezt egy vámpíros blog szerzőjének). Mindenesetre szereztél magadnak egy olvasót.

15/13

Fogalmazás: Mit ne mondjak, gyönyörű. Irigylem, milyen szépen, milyen könnyedén gördülnek a szavak. Példának okáért imádtam a harmadik fejezetben olvasható tükör szinonimát: „világot megkettőző üveglapocska”. Nem tudom, honnan jönnek ezek a kifejezések, de fogd meg erősen, és ne engedd el, mert gyönyörű. Nem tudom, vannak-e írói törekvéseid, de ha vannak, minden esélyed megvan arra, hogy valóra váljanak. A leírásaid pontosak, de cseppet sem túlzóak, mindent magam elé tudtam képzelni, amit csak leírtál. Vannak néhol furcsa mondat összetételeid, de ezek elvesznek a tömegben. Csak gratulálni tudok.

15/15

Párbeszéd: A párbeszédeid javarészt helyesek, viszont néhol vannak még pontatlanságaid.

- Hazudsz. Nem válhatsz ilyenné… embertelenné… küzdj ellene! – hangja egyik pillanatról a másikra könyörgővé vált.

Helyesen:

- Hazudsz. Nem válhatsz ilyenné… embertelenné… küzdj ellene! – Hangja egyik pillanatról a másikra könyörgővé vált.

De ez sem mindig jellemző, így gondolom elgépelés vagy figyelmetlenség. Máskülönben nincsenek gondok, a párbeszédek élethűek, nincsenek benne rövidítések vagy furcsa kifejezések, nem képregénybe illőek.

10/9 (ösztönzésképp)

Leírás: Mint már korábban mondtam, gyönyörűek. Tényleg. Sok helyen gond a kevés leírás és a rengeteg párbeszéd, de veled ilyen gond nem volt. Nincsenek szóismétlések (vagy legalábbis ritkák), a szinonimáid eszméletlenek, mellékneveket bőven használsz. Viszont azt javaslom, ne ess túlzásba, mert néhol olyan kacifántosan fogalmazol, hogy lassan kell olvassak, hogy ne kavarodjak be. Ezen kívül nincs komoly gondom.

10/10

Szereplők: Két fontosabb főszereplőd van, legalábbis ameddig én olvastam.

Laycie: Igazán élethű karakter lett, néhol teljesen magamra ismertem, néhol teljesen az ellentétem volt. Néhol teljesen tudtam vele azonosulni, néha viszont úgy néztem, hogy neki mégis mi baja. A kicsapongó gondolatok néhol kiszakítottak az olvasásból. Máskülönben nincs vele gondom, aranyos lány, igazi barátnős típus.

Blake: Mivel az ötödik fejezetig olvastam, így sokat nem tudok, hiszen a későbbiekben nem bukkan fel. Mindenesetre tovább fogom olvasni, hogy megtudjam. Kettős érzésem van vele kapcsolatban. Egyrészt gyűlölöm azért, amit tett. Másrészt kíváncsi vagyok, miért tette. Ugyebár ennyinél még nem tudom, de tovább olvasom, hátha rájövök.

Az ötödik fejezetben jönnek be igazán a mellékszereplők, barátok, barátnők, mostohabátyó (ezt elég könnyedén fogadta), így egyelőre ezeket nem tudom értékelni, de már most látom, hogy megvan a maga személyiségük. tetszik, hogy lassan, fokozatosan építed fel a szereplőid jellemét, így ezzel sincs semmi gondom.

10/9

Helyesírás: Alapvetően nincs vele gond. Mikor eszembe jutott, akkor kigyűjtöttem pár hibát, bár nem mind helyesírási: „re-kedt” nem tudom, hogy került közé az a kötőjel, de gondolom tudod, hogy ez nem helyes (azt hiszem az első fejezetben volt). „Ez után”. Ezt itt egybe kell írni. Egyszer olvastam: 100%. Nem te vagy az első, de most is leírom. Számokat nem írunk szövegbe, maximum, ha az évszám. Százalék jelet meg pláne nem, nagyon csúnya és rontja az összképet. Volt két értelmetlen szókapcsolat, amit kiírtam: „Kétségbeesett lettem.” Inkább Kétségbeestem. Amit te írtál az elég vicces, elmosolyodtam rajta. Másik, amin jót derültem: „halkan elgondolkodtam”. Nem tudom hogy lehet halkan gondolkodni, de kérlek taníts meg rá! Viccet félretéve, ilyen nincs. Volt néhány fura szókapcsolat, de nem gyűjtöttem ki mindent, csak a két kedvencemet. Volt még egy-két vesszőhiba, de nem vészesek.

20/18

Összesítés: Kellemeset csalódtam. Valami pityogós, nyálas vámpírtörténetet vártam, e helyett teljesen mást kaptam. Bár furcsa, ez esetben én köszönöm, hogy olvashattam. Nagyon jó kis történetet kerekítettél, a pár helyesírási hibát kérlek javítsd (ha van bétád, akkor  gratulálok neki, ha pedig te magad javítod, minden elismerésem) és keress valakit, aki készít neked egy jó kis fejléced, mert bár a mostani nagyon szép, engem zavar, hogy nem egyedileg, ehhez a bloghoz készült, noha megérdemelnéd.

120/109

Gratulálok!


További sok sikert és ihletben gazdag évet!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Sayaa!

    Először is szeretném megköszönni, amiért elvállaltad a kritikát. Másodszor elnézést kérek a feledékenységemért, abban a tudatban kértem mástól kritikát, hogy még erről az oldalról nem kértem senkitől, tehát bocsánat. Örülök, hogy a történetem összhatása jó lett. :) A párbeszédnél, amit bemásoltál, véletlen elírás volt. Azt a néhány helyesírási hibát átírtam, köszi, hogy felhívtad rájuk a figyelmemet! :)
    Azt jó hallani, hogy olvasni és követni fogod a történetemet, mert felkeltette az érdeklődésedet. Mindig jól esik, ha valaki érdeklődni kezd a folytatás és a homályba merült részletek iránt. Köszönöm!
    Én is imádom Julia Quinnt, tehát ebben hasonlítunk. Örülök, hogy úgy gondolod, lassan alakítom ki a karakterek személyiségét. Bevallom, ez volt a célom. A szereplős részen többször is gondolkodtam, hogyan lehetne kerek, és arra jutottam, hogy inkább az idézeteket hagyom meg és a jellemvonásokat a történet során tárom az olvasókra. Köszönöm a véleményt!

    Puszi, Arika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Arika!

      Semmi baj, ami azt illeti, hirtelen felindulásból írtam az elejét, mert nagyon sokáig tartott, mire nekiálltam, és aztán elölről kellett kezdenem. Csak kicsit magamat bosszantottam.
      Gondoltam, hogy elírás lesz, mert sok helyen rosszul írtad, csak egy-két helyen volt ilyesfajta elírás.
      Nagyon jól írsz, nagyon megfogott az írásod. :)
      Végül szerintem sikerült a szereplők részt is jól kialakítanod, sokkal jobban tetszett, mint előtte! Köszönöm, hogy írtál nekem választ ^^

      Puszila: Sayaa B.

      Törlés