2017. július 27.

Kritika #80

Nos, hát sziasztok Drágák! Remélem jól telik a szünetetek, így a végére én is bejelentkezek lassacskán. Valamint már csak egy kritika van hátra és utolérem magamat, hurrá!
További szép estét, és jól olvasást!
___________________________

xxx (link)
Kinézet:

Az első dolog, ami eszembe jutott mikor megnyitottam a linket, hogy mennyire is kellemes az egész kinézete. A meleg árnyalatok dominálnak, szívesen böngészném akár órákon keresztül is, talán ez az egyik oka, hogy fejembe vettem, hogy az összes fent lévő ajánlótokat elolvasom (szépen az ujjatok köré csavartatok már az elején!). A régi kék és ez a szín is nagyon pazarul mutat.
A fejléc fantasztikus, beleillik a kinézetbe, és tökéletesen hangsúlyozza azt, amiről az oldal szól. A textúrák egyszerűen fantasztikusak, a képek élesek és szépen vannak összemosva. A két lány közepén viszont egyáltalán nem tetszik, túlságosan elkapkodottnak tűnik, mintha az utolsó pillanatban jutott volna eszébe rárakni a szerkesztőnek, még az effekt színe is sokkal fakóbbnak tűnik, mint akármelyik másik képen. A betűtípus gyönyörű, tökéletesen passzol a fejléc összhatásához. Minden tiszteletem Perrie-é, ugyanis nálam mindig fejfájást okozott egy ilyen kaliberű bloghoz fejlécet készíteni, amikor még szerkesztettem. Soha sem sikerült elkapnom a hangulatot, és végül minden eszébe jutott az arra tévedőnek róla, csak éppen az nem, hogy ez egy könyves blog. Remek munka!
A modulsor elrendezése szinte ugyanaz, mint amiket tanácsolni szoktam, ezért csak annyit fűznék hozzá, hogy a Magamról modult az információk alá tenném, de ez teljesen szubjektív vélemény, így is szép, rendezett.

Az egész oldal letisztult, és áttekinthető.

15 pont/ 14 pont

Cikkek/Ajánlók:

Kicsit ironikusnak érzem, hogy pont azért nem jutottam el a ti blogotokig a kritikára várók listáján, mert töménytelen mennyiségben olvasok mostanában.
Eleinte az összes cikketeket elszerettem volna olvasni, hiszen nem nagy ördögőség lenne, mert kellemes hosszúságú, rövid ajánlókat írtok. Azonban időközben rájöttem arra, hogy nagyon más az ízlésem könyvek terén (csak, hogy érzékeljétek, jelenleg Charlaine Harris: Sookie Stackhouse Novel's sorozatára vagyok ráfüggve #TrueBlood,TrueLove, és Madeleine Roux: Asylum trilógiájára), és csak a felénél kicsivel többet olvastam el.
Be kell vallanom még bőven szoknom kell és van mit tanulnom az olyan blogok kritizálásáról, mint amilyen a tiétek, de ettől függetlenül beleadok mindent, ígérem.
Milyen is a tökéletes ajánló?
Olyan, mint a tiétek…
Csak ezt azért nem írhatom, mert akkor itt érne véget a kritika, és a rövid kritikákat nem szeretem. Bántja a saját szépérzékemet, sajnálom.
Egyik fontos szempontja egy ajánlónak, hogy mindenképpen tömörnek és lényegre törőnek kell lennie. Egy két oldalas „szösszenetet” kevesen fognak elolvasni, mert egy: dobnak egy hátast, hogy mi a francot tudtál ennyit beszélni (mint, ahogy az én kritikáimnál is szokták…). Kettő: ők csak annyira kíváncsiak, hogy tetszett e, vagy sem. Nem pedig arra, hogy szerinted, hány árnyalattal lehetne még sötétebb Christian Grey szeme. A vélemény legyen frappáns, rövid, célozza meg a közönséget, de mindenek előtt legyen őszinte.
Azokat az ajánlókat szeretem a legjobban tőletek, amikor mindketten egyszerre fogalmaztok meg véleményt egy adott könyvről. Itt jelenik meg a leginkább, hogy különbözőek vagytok. Nagyon tetszik, hogy sokszor eltérően beszéltek egy műről, főként azért, mert az elolvasottak alapján más az ízlésetek, más műfajokban mozogtok, így többféle könyvmoly is szívesen böngészgeti az oldalt, hiszen változatos a tartalom.
A tökéletes hosszúságot betartjátok, a tartalma pedig lényegre törő, és nem kalandoztok el, ahogyan én is tettem pár sorral fentebb.
Barbi frappáns, és vagány stílusa, valamint Bianka szelídebb, tömörebb fogalmazása nagyon jól kiegészíti egymást, rettentően jól működtök együtt. Mindketten őszinték vagytok, ha negatív, ha pozitív véleményről van szó.
Tetszik, hogy a felosztás mostanra picit olyan kritika jellegű lett, hogy külön beszéltek (vagyis úgy emlékszem csak Bianka, nem vagyok biztos benne) a borítóról, a történetről és a szereplőkről is. Mert, ha valakit csak a történet érdekel, akkor csak abba olvas bele, de vannak olyan, mint például én, hogy nagyon fontos számomra az, hogy milyenek a szereplők, és szívesen olvasok róluk is egy kicsit hosszabban. 

40 pont /  40 pont

Helyesírás

Mivel könyvekkel foglalkoztok, ezért szerintem teljesen érthető, hogy pár félregépelésen kívül semmi említésre méltót nem tudnék ideírni.

40 pont /40 pont

Gyakori hibák: Nincsenek

Összpontszám: 95 pont/ 94 pont

Bár, szinte csak jó dolgokat tudtam mondani nektek, remélem azért megérte várni a kritikátokra! :) További jó blogolást és sok-sok követőt kívánok nektek az elkövetkezendő időben!


Ölel, Nóri

2 megjegyzés:

  1. Köszönjük a kedves szavakat és igyekszünk továbbra is hasonló ajánlókat írni. Viszont az lenne a kérdésünk, hogy hogyan lehet jó chatet készíteni, mert azzal nem vagyunk megelégedve. Esetleg ezzel kapcsolatban van pár jó tanácsod? Válaszod előre is köszönjük: Bianka és Barbi

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok, küldjetek nekem egy emailt (szekeres.nora2000@freemail.hu) és ott megtudjuk beszélni, küldök egy normális chat kódot :)
    Ölel, Nóri

    VálaszTörlés